Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Ferrari 488 GTB : Geven en nemen

Geschreven door op

Basisprijs meer info
221.437 €
  • Score redactie 20.00/20

Overzicht :

De V8-Biturbo brengt meer vermogen en betere prestaties, maar knaagt wel aan de algemene rijbeleving. Is de overstap naar drukvoeding nu een zegen of een vloek?

Verkijk je niet op de badge. Deze Ferrari draagt dan wel een nieuwe naam, meer dan een doorgedreven facelift is het eigenlijk niet. Ze hadden de 488 GTB net zo goed 458M kunnen dopen, met de M voor Modificato. Hoewel ze 80% van de onderdelen vervingen, raakte Maranello niet aan de basisstructuur. Het uit aluminium opgetrokken chassis is dan ook identiek aan dat van zijn voorganger. Nu hoeft dat geen probleem te zijn, daar we de Italia destijds tot de Beste Sportwagen ter Wereld kroonden. Naast zijn zinderende rijdynamiek, intelligente elektronica en sexy lijnenspel dankte de Italiaan die titel grotendeels aan zijn atmosferische V8-krachtbron, een hongerig naar toeren happend juweeltje dat jankte als een klaarkomende weerwolf. Die furieuze 4,5 liter-motor behoort intussen tot de rijke Ferrari-geschiedenis, onder druk van de steeds strengere emissieregels grijpt de 488 immers naar turbohulp, naar het zogeheten F154-blok dat debuteerde in het vooronder van de California T en dat sinds kort ook de neus van de GTC4 Lusso vult. Alweer een pareltje, maar sprankelt die V8-biturbo ook genoeg om de GTB op een nieuwe sokkel te hijsen?

In dit artikel : Ferrari, Ferrari F 488

De concurrenten