Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / HYUNDAI i30 1.6 CRDi 110 : Geassimileerd

Precies tien jaar na zijn debuut is de derde generatie i30 vertrekkensklaar. In het licht van een facelift om de drie jaar en een nieuw model om de zes is dat dus twee zonnewendes te vroeg. Of moet er nog een ander bewijs zijn dat Hyundai niet kan wachten om de europese concurrentie ‘parole’ te bieden?

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Hyundai houdt er een fascinerende strategie op na. In plaats van de westerse arena als Aziatisch merk te betreden, wil de Zuid-Koreaanse autobouwer koste wat het kost Europees overkomen. Meteen de reden waarom de nieuwe i30 in Duitsland werd getekend, ontwikkeld én getest, terwijl de productie iets verderop in Tsjechië is gevestigd. Het nadeel van dat beleid is dat de merkidentiteit vertroebelt. Had de vorige i30, net als de rest van het Hyundai-gamma trouwens, nog een aparte stijl, dan kiest de nieuwe resoluut voor de Duitse aanpak: zo defensief mogelijk voor de dag komen. Dat resulteert in een hatchback die weliswaar splinternieuw is, maar eigenlijk niet als dusdanig wordt gepercipieerd. Tijdens de testperiode heeft ons niet één iemand gevraagd met welke kar we nu weer onderweg waren, net zoals niemand ons doorgaans vraagt of we nu met de Golf 7 dan wel met de 7.5 onderweg zijn. Daar zijn de Zuid-Koreanen dus wél al in geslaagd.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i30

Geschreven door op