Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MERCEDES E BREAK 300 DE : Het verweer

Beladen met alle zonden van Israël heeft de diesel iets goed te maken. Mercedes meent dat te kunnen doen door zijn viercilinder de elektrificeren en er een draad aan te hangen. Is de 300 de een blazoenpoetser met potentieel?

66.187 €
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

Is het koppigheid van Mercedes? Meent het Duitse automerk een technologische code te hebben gekraakt? Of hangen de vanaf 2020 in gang tredende CO2-boetes als een zwaard van Damocles boven de kantoren in Stuttgart? Wat er ook van zij, Mercedes blijft vasthouden aan de formule van de plug-inhybride diesel. Als enige. Een niet onbesproken oplossing. Kijk maar naar PSA en Volvo die hun interpretaties met de staart tussen de benen naar de shredder hebben gestuurd wegens te duur en teveel moeite voor de behaalde verbruikswinst in de praktijk. Want laat de moderne - en veel goedkopere - gewone dieselmotor ook zonder stroomhulp opzienbarend zuinig te werken. Mercedes roeit tegen - welja - de stroom in. Dan hebben we het niet alleen over de tendens in de auto-industrie, maar ook over het maatschappelijk draagvlak. Tegen 2025 willen veel grote steden de dieselauto’s volledig bannen, dus een grote restwaarde ga je aan de E-Klasse 300 de niet overhouden. Nochtans heeft hij een goed excuus: zijn batterijenpakket stelt hem officieel in staat om tot 50 kilometer zuiver elektrisch te zoemen. Geen stadskern die hij op die manier bezoedelt. Is de tijd rijp voor een rechtzetting?

Geschreven door op