Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / NISSAN JUKE 1.0 DIG-T : Door de slijper

De eerste Juke-generatie draaide overuren, de pionier onder de kleine cross-overs moest de volle tien jaar presteren, ofwel anderhalve modelcyclus. Generatie twee werd weer wat scherper geslepen.

27.990 €
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Je zou denken dat ze wat omzichtiger omspringen met hun troeven, die van Nissan. De kleine stedelijke cross-over is dé autotrend van het moment, met een marktaandeel dat jaar na jaar aanzwelt, en Nissan was er met de Juke als de kippen bij. Eigenlijk waren het andere Japanners die aanvankelijk met het idee experimenteerden, denk aan de eerste Toyota RAV-4, Suzuki Vitara en Honda HR-V. Samen met Mini (Countryman) was het evenwel Nissan dat in 2010 het vuur echt aan de lont stak. Dat leverde oogst op, op een decennium tijd brachten ze een miljoen stuks aan de man, maar het waren evenwel de Fransen die met de pluimen gingen lopen. Met de Captur en de Dacia Duster stoomde Renault - van je vrienden moet je het hebben - in de hitparade zijn alliantiepartner voorbij, en met ook de Peugeot 2008 was de Franse hegemonie compleet. Inmiddels heeft de VW-groep in deze categorie een meervoudig offensief gereed, doet Toyota goede zaken met de C-HR en kwamen ook de Duitse luxemerken meespelen voor de lucratieve knikkers. De Juke voert dus lang niet meer het hoge woord, deze tweede generatie grabbelt ijverig weer naar de microfoon.

In dit artikel : Nissan, Nissan Juke

Geschreven door op