Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / POLESTAR 2: Dit is (g)een Volvo

Van alle Chinese auto’s die tot nu toe op onze kades zijn afgezet is de Polestar 2 veruit de meestbelovende. Maar eigenlijk is dit diep vanbinnen gewoon een Zweed.

58.900 €
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

We krijgen er eigenlijk geen touw aan vastgeknoopt waarom deze Polestar 2 niet gewoon onder de Volvo-vlag vaart. Het Zweedse merk stond nooit eerder zo hoog aangeschreven als vandaag, niet in het minst door zijn uiterst smaakvolle en elegante vormgeving van tegenwoordig; weinig fabrikanten hebben een geschikter imago om geloofwaardig de energietransitie in te zetten. Bovendien: vroeg of laat wordt elke auto elektrisch, dus waarom nu reusachtige bedragen investeren in de promotie van een nieuw merk, wanneer je een ijzersterke naam hebt die op termijn toch ook die weg in gaat slaan? Het is op het eerste gezicht ook niet helder waar Polestar vandaan komt. Volvo is tegenwoordig apetrots op zijn Zweedse origine, getuige de vlaggetjes die je her en der aantreft in de huidige modellen, maar over de herkomst van Polestar geen woord. Hoewel het van oorsprong ook een Zweeds bedrijf is, wordt geen enkel verband gelegd met dat land, maar evenmin met China, waar de fabriek staat. Mogelijks willen ze niet associëren met een land dat dagelijks tonnen brol naar het Westen verscheept, maar net zo goed staat China dezer dagen borg voor uitstekende hoogtechnologische producten. Het is al bij al een bijzonder schimmige positionering, ook al omdat de Polestar 1 geen EV maar een stekkerhybride is. En omdat Volvo daarnaast eveneens met een elektrisch model komt, de XC40 Recharge.

In dit artikel : Polestar, Polestar 2

Journalist AutoGids/AutoWereld