Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / PORSCHE 911 GT3 RS : Ik ben snelheid

Natuurlijk blinkt de RS-versie van de 911 GT3 uit op het circuit. Maar wat maakt de hardcore Porsche klaar op een klassieke heuvelklim?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Spoilers zijn belachelijk. Ze verknoeien het lijnenspel, hinderen het zicht en verhogen het verbruik. Al blijven er uitzonderingen die de regel bevestigen, zoals de strijkplank op de GT3 RS. Of die louvres op de voorspatborden. Want die dienen een hoger doel.

Zoals downforce ontwikkelen, waardoor deze reeds razendsnelle Porsche nog sneller raast. Of zie het als een eerbetoon aan de RennSport, aan de propvol overwinningsbekers gestoken prijzenkast van de 911. Dan vormen spoilers plots een onmisbaar deel van het grotere geheel. De ware schoonheid van kunstobjecten schuilt nu eenmaal in haar functionaliteit.

De 911 GT3 RS komt ook in het oranje en in het paars, maar het ingetogen zilver van onze testwagen staat deze Porsche eigenlijk het best. Het legt de puur en onversneden essentie bloot van wat eigenlijk een racewagen voor de openbare weg is. Of je nu in de file staat, door de binnenstad hobbelt of over de Autobahn scheurt, het circuit is nooit veraf. De drang naar snelheid zit nu eenmaal in het dna.

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @kjanssens_pro