Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / RENAULT CLIO TCe 100 : Het zit vanbinnen

In een flits zou je de nieuwe Clio voor een flukse facelift kunnen verslijten. Kijk de vijfde generatie evenwel dieper in de ogen en je ontwaart een stadsrakker die van gympjes tot pet in het nieuw steekt, klaar om zijn vicetitel in de Europese hitlijsten te verdedigen.

17.500 €
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Het belang van de Clio valt niet te overschatten. Midden jaren 80 was Renault immers op sterven na dood, met een broodnodige staatsinterventie tot gevolg. De dubbele ruit verloor op een bepaald moment geld a rato van een miljard Franse Franken per maand, moest duizenden werknemers ontslaan en trok zich nagenoeg helemaal terug uit de motorsport. Pourquoi? Slecht management, dito marketing en nog ergere producten met de Renault 14 als kop van jut. ‘La poire’, zoals de op een peer gelijkende hatchback schertsend werd genoemd, was zowat de nagel aan de doodskist van La Régie - door een betrouwbaarheidsscore die Alfa Romeo’s haast Toyota’s deden lijken. Renault had dringend een nieuwe R5 nodig om het zinkende schip weer vlot te trekken. En dat werd de Clio.

In dit artikel : Renault, Renault Clio

Geschreven door op