Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW X4 xDRIVE20d : Carrièrejager

Overzicht :

  • Ontwerp

    De tweede generatie X4 smoelt beter dan de eerste, maar designprijzen gaat de SAV er niet mee winnen.

  • Aandrijflijn

    De 2 liter-turbodiesel combineert goed met de achttrapsautomaat en is in deze toepassing zelfs opvallend stil, zij het een tikkeltje dorstig.

  • Wegligging

    Onverstoorbaar is de beste omschrijving voor de passieve set-up, al kunnen korte oneffenheden het geheel wat in de war brengen.

  • Comfort

    Ook zonder adaptieve dempers blijft de filtering patent, terwijl de rust aan boord lovenswaardig is.

  • Veiligheid

    Afgaand op de NCAP-score van de grotendeels identieke X3 valt er niets aan te merken op het veiligheidsrapport.

  • Interieur

    De cabine maakt over het algemeen een gedegen indruk, ook al is er nog steeds minder ruimte dan de exterieurafmetingen doen vermoeden.

  • Prijs & uitrusting

    Met een instapprijs van 50.000 euro en de kostelijke opties is en blijft de X4 een dure vogel. De 20d-motorisering is bovendien bijna 3.000 euro duurder geworden.

BMW X4 xDRIVE20d : Carrièrejager
Conclusie / BMW X4 xDRIVE20d : Carrièrejager

Nummer twee is beter dan nummer één, en zo hoort het ook. Verwacht alleen geen bovengemiddelde rijdynamiek van de instapmodellen, daarvoor moet je naar de M Sport-varianten grijpen.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

Geschreven door op