Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / ROLLS-ROYCE WRAITH : Bultrug

Overzicht :

Notice: Undefined index: General_Report_auw in /var/storage/vwww/v6.moniteurautomobile.be/www/requires/req_widget_html_testdrive_detail_portrait.php on line 47

  • Ontwerp

    Bultrug of potvis, het design van de Wraith is tenminste voer voor debat. Zo hebben we dat graag.

  • Aandrijflijn

    Een parel. Onder volgas is hij feller hoorbaar dan in de Ghost. De dorst is matiger dan gedacht, al gutst de benzine nog steeds gul.

  • Wegligging

    Een asfaltyacht is het. Moeiteloos snel, overmachtig en toch altijd statig. Eleanor wiegt op en neer op de commando’s van het gaspedaal.

  • Comfort

    Royaler dan dit wordt het niet. Van de luchtvering over de prinsheerlijke stoelen tot de actieve cruisecontrol en de lamswollen tapijten, elk detail levert zijn bijdrage tot een vorstelijke behandeling.

  • Veiligheid

    Mee met zijn tijd. Zo zijn er twee knie-airbags alsook hightechsnufjes genre rijvakwaarschuwing. En dan zwijgen we nog over de massa die deze Wraith in de strijd werpt.

  • Interieur

    Een bijzondere ervaring, waarbij elk paneeltje, wijzertje en knopje rust uitstraalt. Zelfs achterin zit je nog comfortabel.

  • Uitrusting

    Ondanks de stevige prijs staan er toch nog onontbeerlijke zaken op de optielijst.

  • Budget

    Aan een unieke ervaring kleeft nog altijd een uniek prijskaartje.

ROLLS-ROYCE WRAITH : Bultrug
Conclusie / ROLLS-ROYCE WRAITH : Bultrug

Nee, oké, een sporter is het niet. De Wraith is wel ontaard snel, superstabiel en actievol als je hem wakkerschudt, maar zijn walvisprofiel maakt hem veel te log voor bochten of ideale lijnen. Des te interessanter is het dat Rolls uit de som van nuances een coupé heeft geconcipieerd die trouw blijft aan zijn naam en zich toch afscheidt van zijn stalgenoten. Hij is iets luider en iets scherper gefocust, maar het blijft een aristocraat. Zonder sportstand, en dat zegt eigenlijk alles. Dit is een coupé in de transcontinentale traditie van het woord. Een boenderende mogol die onverzwikbaar kilometers vreet. The Earl of Cardigan zei ooit dat Rolls-Royces de snelste niet-sportieve aanbiedingen van hun tijd waren. De Wraith is een duplicaat van die stelling, anno 2015

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Journalist AutoGids/ AutoWereld

De concurrenten