Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

De YOUNGTIMERS RALLY? De voorinschrijving is nog open! Let’s do it !

De YOUNGTIMERS RALLY? De voorinschrijving is nog open! Let’s do it !

nu inschrijven

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / SEAT TARRACO 2.0 TDI 150 : Schaalvergroter

In een ommezwaai heeft Seat plots drie SUV’s in de rekken. De Tarraco zorgt echter voor een stijlbreuk, en niet enkel omdat hij in Duitsland gebouwd wordt.

39.260 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

De grootste spraakverwarring lijkt onderhand wel achter de rug. Er is een tijd geweest, we spreken wel al over enkele decennia geleden, dat de Volkswagen-oversten de directie van hun pas verworven Spaanse dochteronderneming uitsluitend in het Duits aanspraken. De arme Catalanen begrepen er geen hol van. Die anekdote is authentiek, maar je zou haast denken dat die spraakverwarring ook echt zichtbaar was in de vruchten van hun samenwerking. Seat diende immers gepositioneerd te worden als een soort Spaanse concurrent voor Alfa Romeo, het bijhorende gamma was echter een bont allegaartje - weliswaar sportieve - monovolumes. Vandaag heeft de VW-groep, na lang weifelen, wél een duidelijk profiel geschetst voor Seat: ‘Doe gewoon zoals wij, dan komt er tenminste geld binnen’. Met dus de Ibiza en de Leon, annex de Polo en Golf, en daarnaast SUV’s en cross-overs, want dat ligt het lekkerst in de markt. Het effect was onmiddellijk zichtbaar in de boeken, na jarenlang in het rood is de Spaanse autobouwer sinds twee jaar rendabel.

In dit artikel : Seat, Seat Tarraco

Geschreven door op