Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / SKODA SUPERB COMBI IV : Slimmerik?

De Superb is vernieuwd en krijgt een stopcontact op de voorgevel. Dat laatste weliswaar enkel op deze iV-versie, oftewel - komt-ie - ‘intelligent Vehicle’.

41.810 €
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Ondanks, of net door, zijn riante formaat heeft de Superb niet het aanzien van kleine broer Octavia, die ondertussen is uitgegroeid tot een van de bestverkochte modellen van de Volkswagen-groep, na de Golf, Tiguan en Polo. Niettemin heeft hij iets in huis wat weinigen kunnen bieden, en dat is een binnenruimte als een sporthal. De riante Tsjech zit inmiddels halfweg zijn derde generatie en ging onlangs terug naar Mladá Boleslav voor een tussentijdse opknapbeurt. Het kan ook Wolfsburg geweest zijn, want hij kwam terug met de hybride aandrijflijn van de Passat GTE, waarmee hij in theorie 55 kilometer kan rijden zonder beroep te doen op de kleine benzinemotor in de snuit.
Het resultaat is een CO2-uitstoot (NEDC) van 38 g/km, wat hem als bedrijfswagen volledig fiscaal aftrekbaar maakt, terwijl hij voor particulieren vrij is van verkeersbelasting. Of dat terecht is, met een hybride waarvan niemand controleert of je die stekker ook daadwerkelijk gebruikt, is een discussie die nog wel even zal blijven duren. Maar het maakt deze Skoda budgettair alleen maar interessanter dan hij al was. Als iV is hij immers liefst 10.000 euro goedkoper dan de technisch identieke GTE-versie van de Passat.

In dit artikel : Skoda, Skoda Superb

Geschreven door op