Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / VOLKSWAGEN GOLF GTE : Dubbelslag?

Met de plug-inhybride Golf GTE wil Volkswagen zowel de sportievelingen als de ecologisten plezieren. Maar wie op twee benen hinkt, durft al eens te struikelen.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Naast de GTI en de GTD is er nu ook een Golf GTE. Met de E van Elektrisch, want Volkswagen heeft een sportieve hybride gemaakt. Een plug-inhybride, om preciezer te zijn. Het ding kan immers aan de stekker. Met een volledig volgeladen lithium- ionbatterij belooft Volkswagen een emissievrij rijbereik van 50 kilometer, al focust het verkooppraatje zich wellicht op het normverbruik en de daaraan gekoppelde CO2-uitstoot. Amper 1,5 liter en 35 gram, daarmee krijg je de boekhouder geheid aan het glimlachen. En dan hebben we het geeneens over de groene centra die rood omcirkeld op de agenda van de grootsteden staan en die in de toekomst enkel toegankelijk zullen zijn voor ecologisch verantwoorde wagens zoals deze Golf. Nog voor we er een meter mee gereden hebben, lijkt de GTE al een winnaar.

De sterren staan gunstig, maar de autoliefhebber wil ook wat. Nu is elektriciteit ondertussen geen scheldwoord meer, sinds hybride hypercars zoals de LaFerrari, sinds hybride sportprototypes zoals de Audi R18 E-Tron en sinds hybride Formule 1-wagens zoals de Mercedes-AMG W05. Als we het vandaag over boost hebben, verwijzen we niet langer naar de turbodruk. We kennen de heilzame krachten van een stevige stroomstoot. Maar volstaat dat om hier van een hot hatch te spreken? Die GT in de typebenaming doet alvast het beste vermoeden en ook de verpakking blinkt van belofte. De voorbumper combineert de ledsignatuur van de volledig elektrische e-Golf met stijlelementen van de sportievere versies. De rode accenten van de Golf GTI kleuren blauw, van het biesje dat door de koplampen en het radiatorrooster snijdt over de remzadels die de specifieke 18-duimsvelgen vullen tot de gloed in de VW-logo’s op de neus en de kont. Deze jongen toont heel graag wat hij in huis heeft.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf

Geschreven door op

De concurrenten