Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / BMW 750i xDrive (2019)

De facelift van de BMW 7 Reeks herken je aan dat gigantische radiatorrooster. Geen diesel noch plug-inhybride deze keer, want AutoWereld doet de test met de 750i xDrive.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wat is dit?

Elke facelift komt met een neuscorrectie. Maar met de vernieuwde 7 Reeks gaat BMW wel erg ver, want het genierde rooster groeit met liefst 40%. De designers hebben zelfs het BMW-logo op de motorkap moeten vergroten, zodat de onderlinge verhoudingen toch een beetje bleven kloppen. Die konijnentanden ogen verschrikkelijk, tenzij je de chromen omlijsting weglaat en voor volledig zwarte niertjes gaat. Zoals op onze testwagen.

Ook de lichtblokken (smaller dan voorheen, desgewenst met zogeheten Laserlight-technologie) en de voorbumper (met geoptimaliseerde aerodynamica voor de zogeheten Air Curtains) passeerden langs de plastisch chirurg. De nieuwe achterlichten breken radicaal met de exemplaren op de vorige BMW 7 Reeks. Dat L-vormige ontwerp zagen we eerder op de nieuwe 3 Reeks, al worden de lichtblokken hier verbonden door een lichtstrip. Zoals bij de Audi A8 en de Porsche Panamera, inderdaad.

De aanpassingen aan het interieur gaan minder ver dan die aan het koetswerk. BMW zegent de gefacelifte 7 Reeks met nieuwe uitrustingsmogelijkheden die mooiere materialen impliceren, met een verbeterde akoestiek (met dank aan de aerodynamische koetswerkaanpassingen rond de wielkasten en het dikkere glas van de achterportieren) en met een multifunctioneel stuur dat ergonomisch geoptimaliseerd werd. Uiteraard maakt de limousine gebruik van de jongste, meest performante generatie van het BMW Touch Command-hardware en de BMW Operation System 7.0-software.

2019 BMW 750i xDrive

Wat verandert er?

Eerder gingen we op pad met de plug-inhybride 745e, die een drukgevoede zes-in-lijn combineert met een elektromodule en die een systeemvermogen van 394 pk kan voorleggen. Deze keer onderwerpen we de BMW 750i xDrive aan een uitgebreide testsessie. Achter het gigantische radiatorrooster schuilt een drukgevoede V8 die een cilinderinhoud van 4,4 liter paart aan een piekvermogen van 530 pk en aan een maximumkoppel van 750 Nm.

De V8-biturbo is geweldig, zeker in combinatie met de standaard gemonteerde achttrapsautomaat. De BMW 750i glijdt meer dan dat hij rijdt, alsof je in een cocon zit die de buitenwereld onzichtbaar maakt. Die sereniteit verdwijnt zodra je het gaspedaal een halve centimeter dieper indrukt en de ComfortPlus-rijmodus ruilt voor de Sport-stand. Clark Kent wordt Superman. 

Het is opmerkelijk hoe snel je vergeet dat je met een meer dan 5 meter lange limousine onderweg bent, zo makkelijk laat de BMW 750i zich van hot naar her sturen. De 7 Reeks blijft een rijdersauto voor mensen die zich liever laten rijden, aangedreven door een krachtbron die het doet donderen bij een staalblauwe hemel. We noemen het graag karakter.

2019 BMW 750i xDrive

Conclusie?

We hebben er graag mee gereden, met deze BMW 750i. Zo graag dat we dat monsterlijke radiatorrooster begonnen goed te praten. Die 4,4 liter-V8 is om van te smullen, de gigantische spreidstand tussen weelde en dynamiek een genot. Juist jammer dat die technologische klasse geen verlengstuk krijgt in het interieur, een baldadige mix van veel te veel knoppen, vloekende materialen en esthetische missers. De 7 Reeks verzamelt misschien meer tienen op zijn rapport, maar de Mercedes S-Klasse haalt een hoger gemiddelde.

Verwante testen

Geschreven door op