Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / FORD FIESTA ST - Introductie

Drie maanden mogen we de nieuwe Fiesta ST in ons perswagenpark stallen. Kan de arm der wet zich even gedeisd houden, a.u.b?

FORD FIESTA ST - Introductie #1
Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Wat gebeurt er als je een Ford Fiesta peper in zijn kont propt? Juist ja, dan krijg je de ST. Onder de kap zit een 1,6 liter-benzinemotor met 182 pk, 240 Nm koppel en een EcoBoost-label. Kruidig genoeg om van 0 naar 100 km/u te knallen in amper 6,9 seconden. Voeg daarbij een agressievere vormgeving en een leuke ronk en je hebt de juiste ingrediënten voor een compact sportertje.

fordmotor

Naast zijn snelle rijkunsten en bijzonder geile looks heeft het Fiestaatje ook nog wel wat anders te bieden: puur genot op snelheid. De Fiesta waant zich als het ware een kart voor de openbare weg. Iets te speels in de bochten, dat wel, maar dat nemen we graag voor lief. Immers, als je een beetje aan een stuur kan draaien, zijn dit de gedroomde reflexen waarop je mag anticiperen. Reflexen die je buiten de Mini-showroom ook elders niet terugvindt.

Prijsbeest

Die sportiviteit is ook binnenin duidelijk present. De ST komt standaard met lichtmetalen pedalen, een met leder bekleed stuur en stoer ogende Recaro-sportzetels. Als extra kan je ook kiezen voor een versnellingspook met contrasterende rode stiksels. Leuk, al lijken sommige toetsen en hendels niet uit het stevigste materiaal vervaardigd. De tijd zal het uitwijzen.

Photo: www.facebook.com/dennisnotenphotography

Aan onze langeduurtester hangt een prijskaartje van 25.610 euro. Zeker niet overdreven als daar een mooie uitvoering, een pittige motor en onvervalste rijprestaties tegenover staan. De ST is één van de leukste hot hatches van het moment, zoveel kunnen we nu alvast kwijt.

Motor: 1596 cc, L4 (turbobenzine) Transmissie: voorwielaandrijving, manuele zesbak Afmetingen (l/b/h): 3975/1709/1456 Prestaties: 220 km/u, 0 tot 100 km/u in 6,9 sec. Normverbruik (CO2-uitstoot): 5,9 l/100km (138 g/km) Prijs: 22.850 euro Prijs langeduurtester: 25.610 euro

Verwante testen

In dit artikel : Ford, Ford Fiesta

Geschreven door op

De concurrenten