Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / MITSUBISHI OUTLANDER PHEV - Floppers

Hoe geniaal onze Outlander ook mag zijn, er is altijd ruimte voor verbetering. We gaven hem dan ook nog eens uit handen met de vraag wat ons geëerd testpubliek dan wel zou veranderen?

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De ecologist

'Hij had gerust wat meer batterijen aan boord mogen hebben. Of meer bereik mogen puren uit de lithiums die hij nu al heeft. Zelfs in Eco-modus raak je immers niet veel verder dan 30 kilometer en da's toch wel nipt. Al moet ik er wel meteen aan toevoegen dat die afstand voor mij in de meeste gevallen volstond. Het zal dan ook wel eerder iets psychologisch zijn, maar voor mij zijn 50 reële elektrische kilometers een soort ondergrens.'

De conformist

'Ik snap niet goed waarom de PHEV alles perse elektrisch wil doen. Wat is het nut van volledig op je batterijen te versnellen tot 90 km/u? Zeker als die maar zo'n beperkte elektrische capaciteit herbergen. Dan lijkt het mij logischer om beide krachtbronnen te laten samenwerken tot je je richtsnelheid hebt bereikt en dan pas de aandrijving over te laten aan de elektromolen. Dat lijkt mij ook finaal de definitie te zijn van een hybride: de verschillende motoren zo efficiënt mogelijk inzetten.'

De fetisjist

'Sorry, maar elke morgen en elke avond die stekker in moeten steken, het werkte op het einde danig op de zenuwen. Vooral ook omdat de Outlander thuis niet in de garage past, maar hij daar wel zijn stroom moest tappen (daar staat immers het dichtsbijzijnde stopcontact).

Nu, op zich geen probleem, met een verlengkabel is dat probleem snel opgelost, tot je vervolgens tot de vaststelling komt dat het meegeleverde oplaadsnoer niet te vergrendelen valt. Iedere passant kan met andere woorden gewoon het ding ontpluggen en met zich meenemen.

Kortom, er kwam heel wat creatief geparkeer aan te pas om de PHEV zo dicht mogelijk bij de garage te krijgen zodat hij én opgeladen kon worden én zijn oplaadkoord geblokkeerd kon worden onder de poort. Je bezint dus best eer je aan zo'n plug-inverhaal begint.'

In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi Outlander

Geschreven door op

De concurrenten