Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / MITSUBISHI OUTLANDER PHEV – Intro

Onze langeduurpoel heet de Mitsubishi Outlander welkom. Een gerieflijk ding dat bovenal nog eens groen is ook. Jep, onze keuze viel inderdaad op de plug-inhybride PHEV.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Onze Mitsubishi is voorzien van welkome snufjes als stuur- en zetelverwarming, kwestie van rillingen en tandengeklapper te vermijden wanneer we er binnenkort mee door de koude snorren. Erg leuk, al kwam deze groene jongen natuurlijk niet enkel om zijn dolle trekjes in ons langeduurtestpark terecht. De Japanners voorzagen de gefacelifte Outlander van een frisse nieuwe snoet om zijn ietwat monotone voorgangers de loef af te steken. Daarnaast werd voor zo’n 35 kilo extra geluidsisolatie gezorgd.

Motieven genoeg waarom we nu net deze hybride-Mitsubishi voor een langer verblijf boekten. Het oordeel in AutoWereld 322 bijvoorbeeld dat stelde dat de voorganger van deze Outlander PHEV een wagen was die je kocht met je verstand. Waarom? Omdat zijn volle zuinigheidspotentieel zich pas ontplooide als je de nodige nuances legde in je rijstijl. We zijn benieuwd hoeveel we onze rijstijl dan wel moeten bijstellen om de gefacelifte versie getemd te krijgen?

Bewijslast

We leggen de Outlander dan ook meteen op de rooster. Is hij als plug-inhybride werkelijk die bijkomstige euro’s waard? Met een prijskaartje van €55.790 verkoopt de Mitsubishi zijn huid alleszins niet goedkoop.

De pre-facelift liet een gemiddeld verbruik van 6,9l/100 km optekenen, terwijl ecoritjes daar 3 liter afpitsten. Een evenaring (en als het even kan een verbetering) van die cijfers stellen we ons de komende periode dan ook als doel. De Japanners poneren voor deze facelift alvast een normverbruik van 1,8 liter en een volledig elektrisch rijbereik van 50 kilometer. We zijn benieuwd of die cijfers haalbaar zijn, zeker met die gewichtstoename. We vragen ons ook af hoe de 2 liter-benzine zich gedraagt als hij er alleen voorstaat en of de PHEV nog steeds over 4x4 capaciteiten beschikt? Bewijslast genoeg dus voor onze nieuwe aanwinst. Maar first things first: waar is het stopcontact?

 

In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi Outlander

Geschreven door op

De concurrenten