Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / RENAULT TWINGO - Slot

We waren onze bumper bijna kwijt. Tja, dat korte draaien en keren ben je snel gewoon. En raak je blijkbaar niet rap verleerd!

RENAULT TWINGO - Slot #1
15.200 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Ook onze spring-in't-veld is dus teruggestuurd naar zijn box. Het is nu aan andere kinderen om ermee te spelen. Beteuterde blik of niet.

Hij had nochtans mogen blijven, onze Twingo. Niet zozeer omwille van zijn vermogen om ellenlange ritten verteerbaar te maken. We denken trouwens niet dat er in de geschiedenis van het langeduurprogramma ooit al een auto is teruggestuurd met een dergelijk lage kilometerstand. Het is dus niet dat we met het Renaultje alle hoeken van Europa, laat staan België, hebben gezien.

langeduurtest: Renault Twingo - slot

Zoek het ook niet in zijn praktisch vernuft. Van zodra er meer dan één passagier diende meegenomen te worden, bleef zijn sleutel vaak onaangeroerd. Hetzelfde verhaal als iemand de wekelijkse boodschappen op zijn to do-lijstje had staan. Gevolg: onze Twingo kampeerde in het weekend vaak op de redactieparking.

Het ging ons evenmin om zijn pupilvergrotende acceleraties of zijn planeetreddende mussendorst. Integendeel, het geblazen 0,9 litertje vroeg zelfs een aardig slok benzine voor vrij beperkte prestaties. Doe ons dan ook maar de SCe: iets minder extatisch, maar eveneens iets minder vermoeiend.

langeduurtest: Renault Twingo - slot

Ligt het dan aan zijn hoogstaande comfort? Of zijn luxueuze uitrusting? Missen we hem omwille van zijn toonaangevende wegligging? Of is het zijn dartele karakter die het afscheid zo moeilijk maakt? Nee, nee, nee en nog eens nee. De stoelen waren ons iets te hard, de aankleding was rijkelijk, maar ook duur, op de snelweg volstond een zucht wind om een baanvak op te schuiven en hoewel hij achterwielaangedreven was, kreeg je de kont alleen gezet na bruuskeren met de handrem.

langeduurtest: Renault Twingo - slot

Waarom we hem dan zo graag terug willen? Omdat je er gigantisch veel lol mee kon trappen, daarom. Ons hoofdkwartier zetelt aan de rand van de hoofdstad en dat bleek het ideale jachtterrein voor de kleine fransoos. Bochtjes werden gepikt, drempels met vol gas bedwongen en parkeerplekken met één simpele zwaai van het stuurtje gevuld. Resultaat: geen zweetvijvers meer, geen donderwolk meer boven het hoofd. Telkens we uit de Twingo stapten, blonk er een glimlach op onze lippen, eentje die strekte van oor tot oor.

De Renault is zeker niet perfect. Hij mist hier en daar zelfs een serieuze hoek, maar net dat maakt de Twingo zo aantrekkelijk. Zot zijn doet dan ook geen zeer. Zeker niet achter het stuur van deze nar.

 

Verwante testen

In dit artikel : Renault, Renault Twingo

Geschreven door op

De concurrenten