Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / SSANGYONG TIVOLI - Intro

Met zijn frisse design zorgt de SsangYong Tivoli alvast voor een positieve eerste indruk. Tovert hij de komende maanden ook een lach op ons gezicht als we hem duchtig aan de tand voelen?

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Onze vorige langeduurtester, de Suzuki Vitara, bracht het er bij ons goed vanaf. Nu hij echter terug op stal staat, moesten we op zoek naar een andere enthousiasteling om ons de komende maanden te vergezellen. Gezocht en gevonden, want ziehier: de SsangYong Tivoli. We gingen inderdaad opnieuw rondneuzen in het razend populaire cross-over segment en daarin staat deze swingende Koreaan te trappelen om zich van zijn beste kant te laten zien.

In zijn eentje moet de Tivoli voor een verdubbeling van SsangYongs Europese verkoop zorgen. In een segment waar de concurrentie verre van mals is, moet hij dus duchtig uit zijn pijp komen. Een ambitieuze en gewaagde zet van de constructeur. Dat is meteen de reden waarom de Tivoli wat langer in ons gezelschap mag vertoeven.

Uiterlijk mag deze SsangYong er best wezen. We zien (gelukkig) geen bombastisch lijnenspel zoals bij de Rodius, maar eerder frivole trekjes. Het exemplaar dat wij zullen testen beschikt zelfs over een lip in carbonlook onderaan de voorbumper. Zeggen dat ze in Seoel geen moeite deden, raakt kant noch wal.

Trekhaak inclusief

Motorisch is onze Tivoli voorzien van een 1.6 liter-benzinemotor met 128 pk, gekoppeld aan een manuele zesbak. Het is zonde dat hij niet beschikt over vierwielaandrijving, al kan die wel optioneel gemonteerd worden voor 2.000 euro bovenop de uitstekende basisprijs van 14.990 euro. Verder pronkt onze langeduurtester met het Quartz-uitrustingsniveau (4.000 euro), metaalkleur (400 euro) en een trekhaak (729 euro). Daarmee verandert hij van eigenaar voor de som van 20.111 euro. De eerste indruk was alvast positief, laat het kilometervreten nu maar komen!

Motor: 1597 cc, (L4, benzine), 88 kW/128 pk bij 6000 opm, 160 Nm bij 4600 opm. Transmissie: voorwielaandrijving, manuele zesbak. Afmetingen (l/b/h): 4195/1795/1590 mm. Prestaties: 181 km/u, 0-100 km/u n.b.. Normverbruik (CO2-uitstoot): 6,6l/100 km (154 g/km). Prijs: 18.990 euro (testmodel: 20.111 euro).

 

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Tivoli

Geschreven door op

De concurrenten