Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Motorfietstests

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Harley-Davidson Street Rod (2017) – motortest

Geschreven door op

Basisprijs
NG
  • Score redactie NG

Overzicht :

Met de Street 750 bracht Harley-Davidson voor het eerst een lichte en budgetvriendelijke motor op de markt. Drie jaar na de lancering komt de Amerikaanse constructeur met de Street Rod aanzetten. AutoWereld doet de test.

Wat is dit?

De Harley-Davidson Street Rod is een potentere en hippere uitvoering van de Street 750-basisversie. We onthouden het volgende:

  • Een toename van bijna 20 procent in het vermogen, waardoor de vloeistofgekoelde 749 cc V-twin nu 68 pk levert
  • Andere ophanging en rijhouding geven de Street Rod wat sportief potentieel
  • Harley mikt op stadsgebruik, maar de motor is ook geschikt voor pittige ritjes op secundaire wegen
  • De Street Rod kost minstens 8.400 euro, bijna 1.000 euro meer dan wat je betaalt voor een Street 750

Harley-Davidson Street Rod 750

Wat is het verschil tussen de Street 750 en de nieuwe Street Rod?

De Street Rod heeft een andere ophanging met onder andere een 43 mm upside-downvork voor- en instelbare schokdempers achteraan. Verder noteren we een nieuwe voorrem met dubbele schijven van 300 millimeter en een breder stuur, voor meer controle onderweg. De V-twin heeft meer vermogen dankzij verbeterde inlaatkanalen en een nieuwe uitlaat. Nu is 68 pk nog steeds geen vermogensberg, maar het is wel geknipt voor deze motorfiets. 

Voor de stad of daarbuiten?

Harley-Davidson bouwde de Street Rod omdat onderzoek uitwees dat er nood is aan een motor die zich goed voelt in de ‘Urban Jungle’. En daar zijn de Amerikanen aardig in geslaagd. Maar omdat hij potenter is en beter afgeveerd dan zijn 750-neef, voelt de Street Rod zich vooral in zijn sas op secundaire wegen.

De Street Rod blinkt vooral uit door zijn stuurkwaliteiten. Ondanks zijn 238 kg stuurt de motor verrassend licht, toont hij zich stabiel aan hoge snelheden en houdt hij moeiteloos zijn lijn aan in de bochten. Vanaf 4.000 opm is er voldoende kracht om vlot te rijden. De centrale plaatsing van de voetsteunen garandeert een grote grondspeling in de bochten, maar om één of andere reden lijken je voeten toch niet altijd even comfortabel op de steunen te rusten.

Is een budget-Harley wel een echte Harley?

Absoluut. Dit is en blijft een tweecilinder met een typisch Harley-Davidsonkarakter. Alleen laat de kleinere cilinderinhoud ook toe om iets hoger in de toeren te gaan en dus komt de lichtste HD op dat vlak verrassend sterk uit de hoek. De afwerking staat bovendien op hetzelfde niveau van die op de zwaardere en duurdere modellen.

Harley-Davidson Street Rod 750

Het AutoWereld-verdict?

Dit is de op één na goedkoopste Harley-Davidson uit het gamma, maar op het vlak van rijkwaliteiten en uitstraling lijkt hij veel hoger op de ladder te staan. De combinatie van de lage prijs, de prestaties en de onmiskenbare Harley-uitstraling zouden van deze motor wel eens een echte topper kunnen maken. Het is allesbehalve de duurste motor die Harley-Davidson ooit bouwde, maar misschien is het wel de slimste.

Meer info over de Harley-Davidson Street Rod vind je op motornieuws.be.