Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Kawasaki Z900 (2017) - motortest

Geschreven door op

Basisprijs
NG
  • Score redactie NG

Overzicht :

Met de nieuwe Z900 combineert Kawasaki de voordelen van zijn 800 en 1000 cc-modellen in één verrassend sterk pakket. AutoWereld doet de test.

Wat is dit?

Een naakte nieuwkomer in het Kawasaki Z-segment.

  • De recentste telg in de roemruchte Z-familie van Kawasaki
  • Het vloeistofgekoelde 948 cc-viercilinderblok levert 125 pk
  • Compleet nieuw rijwielgedeelte en motorblok
  • Kost minder dan 9.000 euro en is dus concurrentieel geprijsd

Waarom een 900 op de markt brengen als er al een 800 en 1000 cc is?

Kawasaki brengt met de Z900 een compleet nieuwe motorfiets en geen zwaardere versie van de 800 of een lichtere 1000. Het is eigenlijk een 950 cc, dus hadden ze hem net zo goed Z1000 kunnen noemen, maar dan werd het pas écht verwarrend met het bestaande model.

Het nieuwe frame weegt amper 12,5 kilogram en het rijklaar gewicht is beperkt gebleven tot 210 kg. In combinatie met de respectabele 125 pk die uit het blok stroomt, heeft deze potente naked een zeer goede gewicht-pk verhouding en dus een vinnig karakter.

2017 Kawasaki Z900

Slimme Z?

De Z-naam heeft een grote betekenis voor Kawasaki-kenners. De eerste Z was de Z1 (ha, ja) in 1973. Die Z1 werd omwille van zijn cilinderinhoud ook wel Z900 genoemd en het was de eerste motor die echt in staat was om de handschoen op te nemen tegen Honda’s roemruchte CB750. Met de nieuwe Z900 verwijst Kawasaki ondubbelzinnig naar het iconisch model.

Middenklasser of openklasser?

Met de Z900 combineert Kawasaki de voordelen van een 750 of 800 cc middenklasser met die van een open-klassemotorfiets. Dat wil in essentie zeggen dat er en hoog vermogen aan een laag gewicht gekoppeld wordt. Goed voor indrukwekkende prestaties? Kawasaki heeft er gelukkig een elektronisch vangnet aan gekoppeld dat alles zo veilig mogelijk houdt.

2017 Kawasaki Z900

Hoe rijdt ie?

Het gemak waarmee je snel gaat op deze naked, is indrukwekkend. Onderin is het blok bijzonder soepel, vanaf 5.000 opm. wordt de trekkracht indrukwekkend en eens voorbij de kaap van de 9.000, lijkt dit op een kruisraket. Het rijwielgedeelte is op dit sportief geweld voorzien en ook de remmen zijn bijzonder krachtig. Het is zo eenvoudig om hard te gaan met deze motor, dat het bijna verraderlijk wordt. Verslavend is het in elk geval.

Het AutoWereld-verdict?

Op het vlak van prestaties krijgt de nieuwe Z900 een 10 op 10, maar ook op andere vlakken verdient hij een goed rapport. De afwerking staat naar aloude Kawasaki gewoonte op een hoog niveau, de zithouding is goed uitgekiend en details zoals het goed afleesbare dashboard en de opvallende kleurstelling maken het pakket af.

Voeg daarbij dat de nieuwe Z met 8.999 euro bijzonder sterk geprijsd is, en je begrijpt dat de naakte Kawa een populaire jongen kan worden.

 2017 Kawasaki Z900

Meer info over de Kawasaki Z900 vind je op motornieuws.be