Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

29 en 30 september 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Kawasaki Z900RS (2018) - motortest

Kawasaki scoort met modellen die er goed uitzien en een breed publiek aanspraken. Dat geldt ook voor deze Z900RS, die een vintage look combineert met hedendaagse prestaties. AutoWereld doet de test.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wat is dit?

De Kawasaki Z900RS paart moderne technologie aan een retro uiterlijk. Hij bouwt op de fundamenten van de Z900, maar knipoogt naar de iconische Z1 uit de jaren 70.

  • Design verwijst naar dat van de iconische Z1 uit 1972
  • Moderne technologie boosten zowel de prestaties als de veiligheid
  • Gebouwd op zelfde platform als de Z900, waardoor de RS betaalbaar blijft
  • Viercilinderblok werd getuned om vooral onderin en in het middengebied goed te presteren

2018 Kawasaki Z900RS AutoWereld

Waarom die vintage stijl?

Retromoderne motoren zijn populair. Met de BMW RNineT, de Ducati Scrambler, de Honda CB1100RS, de Triumph Thruxton en de Yamaha XSR900 telt de motormarkt een heleboel opties, maar logisch dat Kawasaki een graantje wil meepikken. Daarom ontwikkelden ze deze Z900RS, die de looks van gisteren combineert met de technologie van vandaag, met naast een hoogwaardige ophanging ook een ABS-remsysteem en tractiecontrole.

Heeft Kawasaki compromissen moeten sluiten?

Jazeker. Kawasaki zwakt de vintage stijl hier en daar af om voorrang te geven aan prestaties of functionaliteit. Zo zijn er radiaal gemonteerde remklauwen voor meer remkracht, een monoshock voor een betere veerwerking en tienspaakwielen voor een lager gewicht en grotere onderhoudsgemak. De Z900RS mag er dan wel klassiek uitzien, hij rijdt en presteert als een moderne motorfiets.

2018 Kawasaki Z900RS AutoWereld

Hoe presteert het blok?

Kawasaki gebruikt dit blok ook al in de vorig jaar gelanceerde Z900, maar zwakte het topvermogen een beetje af om meer pit onderin en in het middengebied te brengen. Een geslaagde zet, want de Z900RS rijdt bijzonder vlot. Het motorkarakter laat je toe om te kiezen tussen een ontspannen rijstijl zonder al te veel te schakelen of een duidelijk sportiever rijgedrag. Voor een naked bike is deze Japanner verrassend veelzijdig.

Het AutoWereld-verdict?

De Kawasaki Z900RS is een motor met heel wat troeven en weinig zwakke punten. De keuze voor Dunlop Sportmax-banden als standaarduitrusting was misschien niet de meest gelukkige, want op de (vrij koude) Spaanse wegen was de grip niet altijd optimaal. Voor het overige mag Kawasaki zich op de borst kloppen voor een geslaagde mix tussen looks en prestaties.

Kawasaki besteedde opvallend veel aandacht aan zowel de afwerking als aan de designdetails, die de Z900RS mooi linken aan de Z1-stamvader. Het beste van twee werelden voor 11.899 euro, volgens ons gaat dit model commercieel uitstekend scoren. En terecht.

Kawasaki Z1 & Z900RS

Met dank aan Motornieuws.be... 

 

Geschreven door op