Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

29 en 30 september 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Motorfietstests / Thriumph Speed Triple RS (2018) - motortest

Sinds zijn lancering in 1994 geldt de Triumph Speed Triple als de hooligan onder de motorfietsen. Maar wat blijft daar 24 jaar van over? AutoWereld doet de test met de vernieuwde, verder verbeterde RS.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wat is dit?

De Triumph Speed Triple RS is een naakte lefgozer met een legendarische driecilinderkrachtbron, gemaakt om de hooligan uit te hangen. Rauw rijplezier voor mannen en vrouwen met borsthaar. 

  • Geen kuipwerk en motorblok duidelijk zichtbaar
  • Typerende triple met 1.050 cc maakt al de dienst uit sinds 1994
  • RS met meer carbon en hoogwaardige ophanging is het neusje van de zalm
  • Naakte lefgozer met power op overschot: 150 pk en 117 Nm voor 189 kg
  • Speed Triple start vanaf 14.430 euro

2018 Triumph Speed Triple RS

Wat moet je met een hooligan?

De Triumph Speed Triple heeft al van bij zijn lancering een zeer stoer imago. Het typische driecilinderconcept van Triumph past perfect bij deze motor. Veel koppel onderin en tegelijk pittig in de hogere regionen. De Triumph heeft meer kracht dan je op de openbare weg kunt gebruiken en dat is precies wat hem voor velen aantrekkelijk maakt. Pendelen kan en toeren mag, toch draait het enkel en alleen om rijplezier.

Rijplezier, ok.  Maar dit is er toch over?

De 2018-specificatie van de Speed Triple is nog eens 10 pk sterker dan zijn voorganger en heeft meer testosteron dan een doorsnee American Football-team. Toch heeft Triumph ervoor gezorgd dat al dat geweld in te dijken valt. De Speed Triple heeft remmen die ervoor zorgen dat deze motor nog sneller stopt dan hij accelereert, terwijl een opgewaardeerd elektronicapakket ervoor zorgt dat de veiligheid niet in het gedrang komt. Toch niet als de rijder het hoofd koel kan houden.

Electronica? Saai!

Naast een ABS-remsysteem brengt die elektronica ook tractie- en wheeliecontrole, waardoor je inderdaad zou kunnen stellen dat de rijsensaties beknot worden. Want zodra er iets dreigt mis te gaan, grijpen die elektronische rijhulpmiddelen je meteen te hulp. Toch heeft Triumph de kick in het rijkarakter weten te behouden. Hoe hard je ook gaat met de Speed Triple, je voelt altijd dat dit 1050 cc blok nog meer aankan.

2018 Triumph Speed Triple RS

Het AutoWereld-verdict?

De Speed Triple is nog steeds de hooligan die hij altijd al geweest is. Het is de verdienste van Triumph dat ze hun naakte lefgozer niet alleen meer vermogen meegaven, maar ook de middelen om die toegenomen kracht onder controle te houden. Dat zorgt voor een zeer hoge funfactor. Omdat je via de elektronica ook kunt kiezen voor een meer gezapig rijkarakter, komt de Speed Triple nu ook in aanmerking voor meer alledaags rijplezier. Maar enkel als het echt moet.

Meer Thriumph Speed Triple RS op motornieuws.be!

 

Geschreven door op