Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

AUTO SALON  2018

Autosalon Brussel 2018 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / ALFA ROMEO STELVIO 2.2 DIESEL 180 Q4 // AUDI Q5 2.0 TDI QUATTRO // BMW X3 xDRIVE20d //MERCEDES GLC 250 d 4MATIC // RANGE ROVER VELAR D240 // VOLVO XC60 D4 AWD : Kampfschweinen

Geschreven door op

Overzicht :

Blijkbaar wil iedereen vandaag een middenklasse-SUV, liefst eentje met een premiumrandje. Opdat je door de bomen het bos nog zou kunnen zien, vogelen wij daarom eens uit waar je vandaag het best gaat shoppen: bij Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes, Range Rover dan wel Volvo?

Gewoon even het straatbeeld monsteren volstaat om te beseffen dat middenklasse hoogpoters met premiumallures allang geen rage meer zijn. Het is de maatstaf. Dat betekent bijgevolg dat je als bouwer maar beter je allerbeste beentje kan voorzetten wil je de dag van vandaag nog over de lat geraken. Want het mag duidelijk zijn dat die voor de huidige Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC en Volvo XC60 een heel stuk hoger ligt dan voor de respectievelijke voorgangers. Het zal ons dus benieuwen in hoeverre de rotten in het vak mee zijn met de geldende tendensen? Net zoals we curieus zijn naar de stand van zaken bij de neofieten van tegenwoordig. Zowel Range Rover als Alfa Romeo steken immers voor het eerst hun neus aan het raam van dit segment (voor de Britse fans: de Evoque speelt echt wel een niveau lager), waardoor ook daar wat vraagtekens om verduidelijking eisen. Kunnen de Velar en Stelvio een vuist maken tegen de gevestigde waarden? En zo ja, hoe hard is die dan? Kortom, net zoals dat gaat bij sport, spel en AutoWereld-vergelijkingen willen we ook nu maar één ding echt weten: naar wie gaan de medailles?

DE DUITSERS ZIJN BOVENAL UITSTEKENDE MIDDELMAAT