Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / BMW 118i // VOLKSWAGEN GOLF 1.5 eTSI: De vis en het vlees

Of Volkswagen met zijn Golf VIII nu ook een premiummiddenklasser in de aanbieding heeft? Wel, de weegschaal staat klaar en de BMW 118i ligt er al in…

Overzicht :

De nieuwe Golf heeft - elektronisch althans - de bakens nog maar eens verlegd. In die mate dat we niet echt meer zien waar de zogeheten premiumspelers nog het onderscheid zouden kunnen maken. Dus zijn we voor een sparring partner eens niet gaan aankloppen bij voorspelbare merken als Peugeot of Ford, maar kozen we voor BMW. Een match die er pas één geworden is sinds ze in München hun laatste editie 1 Reeks op een Mini-onderstel hebben gepoot. Hou de verontwaardiging nog even op zak, want het is niet zozeer de onderbouw die puristen de laatste maanden heeft doen steigeren, maar wel de gevolgen voor de aandrijving die daarmee gepaard gaat. Yep, de 118i wordt anno vandaag vooruitgeholpen door de voorwielen. Dat zou kunnen tellen als blasfemie of nestbevuiling, maar het brengt de Golf en de 1 Reeks wel dichter bij elkaar. En is het afstappen van die achterwielaandrijving nu werkelijk zo’n heiligschennis?

DE GOLF IS PREMIUM. DAT BEWIJST HET UITBLIJVEN VAN ECHTE VERSCHILLEN MET DE 1 REEKS

In dit artikel : BMW, BMW 1 Reeks , Volkswagen, Volkswagen Golf

Journalist AutoGids/AutoWereld