Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / BMW i3 // NISSAN LEAF // VOLKSWAGEN E-GOLF : Moderne missionarissen

De kerncentrales van doel en tihange liggen 145 kilometer van elkaar. Benieuwd of we die afstand elektrisch dichtgereden krijgen?

Overzicht :

‘Jullie weten toch dat onze i3 daar eigenlijk niet voor gebouwd is? Het is en blijft een stadswagen die hoort te pendelen tussen het centrum en de periferie. A la limite verzorgt hij ook nog je woon-werkritten tussen bijvoorbeeld Antwerpen en Brussel, op voorwaarde natuurlijk dat hij bij aankomst aan de stekker kan. Anders ben je beter af bij onze i3 Rex en zijn bijkomende benzinemotor. Zouden jullie dat toch even willen vermelden?’ Bij deze dus, beste BMW. Om maar te zeggen dat ons idee op nogal wat gefronste wenkbrauwen stootte. Overigens niet alleen bij de vrienden uit München. Ook bij VW en Nissan werd eerst even gepolst of we per toeval niet de verkeerde paddo’s door onze omelet hadden gedraaid. Toegegeven, het klinkt ook als een compleet mesjogge opgave, proberen een dergelijke afstand te overbruggen met wagens die al meermaals in de praktijk hebben ‘bewezen’ dat na goed 100 kilometer het licht letterlijk en figuurlijk uitgaat. Een pak minder dus dan wat we vandaag voor de boeg hebben liggen. Doel en Tihange worden immers van elkaar gescheiden door 145 kilometer asfalt dat meandert langs oneindig lijkende lintbebouwing, dwars door slapende buitenstadjes en voorbij dichtgeslibde knooppunten. Yep, we gaan voor de ‘nationales’ van het land. De autosnelweg is sneller, maar ook langer en, met het letterlijk leeglopen van de respectievelijk lithium-ions bij snelheden boven 90 km/u, een missie die sowieso in de categorie impossible valt. Draaiend en kerend door het Belgische hinterland hebben we op zijn minst nog een schijn van kans.

DE REGELS ZIJN STRINGENTER DAN HET RECENTE TERREURALARM

Geschreven door op