Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / BMW X5 XDRIVE30D // MERCEDES GLE 300 D 4MATIC: chief executive vehicle

Iedereen wil vandaag hoger zitten, ook meneer de directeur dus. Rest dan de vraag waar zijn overige wensen het best worden vervuld: in de BMW X5 of de Mercedes GLE?

Overzicht :

Tendensen overschrijden grenzen. En segmenten. Dus als de kleine man massaal naar een SUV grijpt, dan dicteert de logica dat zijn baas dat op een gegeven moment ook doet. Geen 7 Reeks of S-Klasse meer, meneer prefereert de hogere zit van de X5 en GLE. Een switch die wat besognes meebrengt voor de respectievelijke broodheren van die hoogpoters. Het limousineclientèle is namelijk wel wat gewoon en wil uiteraard die luxe en comfort ook terugvinden in de nieuwe dienstwagen. Zonder toegevingen op de meer traditionele fortes van het concept; vracht slepen, terrein tackelen, een volk verhuizen, ook dat horen de BMW en Mercedes nog altijd te klaren. Uiteindelijk waren dat dé selling points toen ze eind jaren 90 debuteerden. En je wil de fans van dat eerste uur niet nodeloos tegen de schenen schoppen, zij stonden uiteindelijk aan de wieg van het succes. Tot slot is er nog de klimaatbeweging. Molochen als deze zijn de belichaming van de milieumalaise, een imago dat uiteraard ook afstraalt op de chauffeurs. CO2-preventie is dan ook een must. Niet alleen om de planeet te redden, maar evengoed het gezicht van de eigenaar.

Hij zit ruimer en heeft een groter sleepvermogen. als het dus van de ratio afhangt, wint de gle

Geschreven door op