Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2019 - alle nieuwigheden

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / CITROËN C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH 110 // SEAT ARONA 1.0 TSI 115 : Hoogte werkers

Ook Citroën en Seat komen meespelen tussen de compacte cross-overs. Zijn de C3 Aircross en de Arona goed genoeg om kampioenen als de Renault Captur of Peugeot 2008 bij te benen? We vlooien het meteen uit.

Overzicht :

Ze hebben lang droog gestaan, die van Seat. De Volkswagendochter was jarenlang gebonden aan handen en voeten, vanuit Wolfsburg kregen ze slechts de toestemming hun bestaand gamma te onderhouden, voor gezinsuitbreiding werden er geen fondsen richting Martorell gestuurd. Een probleem van Seat is bovendien dat het eigenlijk geen imago heeft, of toch zeker niet van het kaliber van Volkswagen of Skoda. Jeugdig en sportief, dat vat het nog het best samen, maar dat is een beeld dat haast elke fabrikant van zichzelf wil ophangen, dus daarmee maak je het verschil niet. De afgelopen twee jaar kwamen dan toch de nieuwigheden waar de Catalanen al jaren naar snakten: SUV’s en cross-overs, het soort auto dat je tegenwoordig in je vitrine móét hebben om gezonde cijfers op de kassa te zien verschijnen. Eerst de Ateca, dan deze Arona, en het resultaat stond meteen op Seats boekhouding af te lezen: de eerste winst in een decennium tijd. Dit jaar volgt nog een derde variant, groter dan de Ateca. Verwar hem overigens niet met de Arosa van twee decennia terug, een omgekatte VW Lupo en dus de voorvader van de Seat Mii.

Kijk eens aan: monovolumes blijken tijdlozer dan gedacht

Geschreven door op