Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / FIAT 500X 1.6 MJET // MAZDA CX-3 SKYACTIV-D // RENAULT CAPTUR dCi 90 EDC : Calimero complex

Klein van gestalte, maar groots in daden. Althans, dat beweren zowel Fiat, Mazda als Renault over respectievelijk de 500X, CX-3 en Captur. Benieuwd wie het dan bij het rechtste eind heeft?

Overzicht :

Eerlijk? We begrijpen er geen snars van waarom iedereen per se aan de rol wil met een mini-SUV. Er zal ergens wel een logische verklaring voor bestaan, maar ons ontgaat ze. We zien gewoonweg het nut niet in van een hoog op zijn poten paraderende stadsmus die in se niet meer kan dan de B-segmenter van dewelke hij is afgeleid. Een summiere meerwaarde dus, die bovendien royaal wordt doorgerekend aan de kassa. Alsof de ketchup op je pak friet ineens het dubbele moet kosten omdat de tomaten voortaan in een iets langere fles geprakt zitten. Een beetje boerenbedrog, niet? Toch bewijzen de cijfers dat we er ons en masse laten aan vangen. En blijkbaar met het nodige plezier. Zou er dan toch meer te ontdekken vallen achter de opgekrikte façades van de Fiat 500X, Mazda CX-3 en Renault Captur?

De CX-3 is de B.A. van dit A-Team

Geschreven door op