Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / FORD MONDEO CLIPPER 2.0 TDCi 150 // OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 2.0 CDTI ECOFLEX 140 // PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi 150 // VW PASSAT VARIANT 2.0 TDI 150 : Op zoek naar familiaal geluk

Een nieuwe Passat en een nieuwe Mondeo, dat smeekte om een blind date. En om de spanning erin te houden, gooien we gelijk nog een tweede koppel in de strijd.

Overzicht :

Moedige vechters, dat zijn het. Het is immers allang geen geheim meer dat de interesse voor dit soort klassieke familiebreaks in een neerwaartse spiraal zit. Op de leasingmarkt zijn het Audi, BMW en Mercedes dat een stuk van de koek opgeëist hebben, terwijl gezinnen hun spaargeld eerst richting monovolumes gingen gooien en tegenwoordig eerder naar SUV’s en cross-overs allerhande. Voor de Passat en consoorten zijn de vette jaren dan ook voorbij in onze contreien. We hebben het dan wel vooral over de consoorten, want de Passat zelf houdt verbazend goed stand, als een Duitse obligatie. Dat vertellen ons toch de verkoopscijfers, waar de vorige generatie van de Volkswagen zelfs met het pensioen in zicht nog probleemloos de kop trok. Met daarachter de Opel Insignia, ook al geen jonkie meer, maar nog steeds strak in het vlees en sinds een renovatiebeurt een jaar geleden weer helemaal mee. De Peugeot 508 heeft het wat lastiger, al heeft ook die zopas wat aan zich laten prutsen met het oog op de nieuwe oppositie. En dan is er de Mondeo, eigenlijk ook al niet meer gloednieuw wegens al enkele jaren werkzaam in Amerika met een Fusion-badge op zijn kont. In Europa zorgde de vermaledijde fabriekssluiting in Genk en de overdracht naar Valencia voor een boel vertraging, vandaar dat Ford nu pas de draad weer kan oppikken. Vier hele of halve nieuwigheden, kortom, en vandaag kijken ze elkaar in de ogen.

Ook in de praktijk zijn er geen kamerbrede verschillen

Geschreven door op