Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

29 en 30 september 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Hyundai i30 N Performance // VW Golf GTI PeRformance: Rocky

Er is consensus: Hyundais eerste hot hatch is een talent. Maar heeft hij ook genoeg punch onder de kap om de aloude koning te onttronen? De VW Golf GTI wrijft alvast zijn knuisten tegen elkaar.

Overzicht :

De dag moet nog komen dat Hyundai zijn grote rivaal uit Europa naar huis speelt, zeker in de compacte middenklasse. Tot dusver is het altijd bij goedbedoelde pogingen gebleven die nog het meeste kans maakten als je het zaakje door de bril van een pennenlikker bekeek. Dit is dus een voorspelbare tweekamp. Of in een vraag gesteld: hoe pretentieus is het eigenlijk van de Koreanen dat ze een legende als de Golf GTI, een baken sinds 1974, in en op de ring durven uitdagen? Hyundai heeft namelijk geen greintje traditie opgebouwd in hot hatches. Spielereien genre Veloster, of de Pro_Cee’d GT van zuster Kia, vermelden we hier uit volledigheid, het zijn immers nooit ernstige troonpretendenten geweest, eerder vingeroefeningen binnen een sfeertje van ‘eens zien wat dat geeft’. Schoenmaker blijf bij je leest, dus hoort Hyundai niet gewoon waar voor je geld te bieden, aardige SUV’s te fabriceren en daarmee basta? Zouden ze de emotie en de adrenaline niet beter overlaten aan degenen die in het verleden al uitvoerig bewezen hebben dat ze dat ook in mechaniek kunnen gieten?

De een is strak en solide, de ander progressief en toegankelijk

Geschreven door op