Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / ALFA ROMEO GIULIA QUADRIFOGLIO // BMW M4 COUPE COMPETITION // MERCEDES-AMG C 63 S BREAK : Donder- dagen

Overzicht :

Rapport

DESIGN

Van natuurlijke schoonheid over make-upartiest tot pornoster, er is voor elke smaak wat wils.

INTERIEUR

‘Premium’ wordt klaarblijkelijk anders vertaald in het Italiaans dan in het Duits.

RIJGEDRAG

Als okselvijvers beslissen, dan geldt ons zo goed als droge shirt als gouden medaille voor de Quadrifoglio.

MOTOR

Hoe goed de respectievelijke zescilinders ook mogen zijn, finaal gaat er niets boven een V8.

PRIJS

In het prijsverschil tussen de Alfa en de Mercedes past een goed uitgeruste middenklasser.

Dus

Het klavertjevier brengt duidelijk geluk. De Giulia komt niet alleen langszij, hij steekt de Duitsers in één moeite door ook voorbij.

De afrekening: Steven Appelmans

Het is duidelijk dat je in dit gezelschap geen foute keuze kan maken. Anders dan hun wat meer modale soortgenoten hebben de Giulia, M4 en C 63 S een uitgesproken karakter met specifieke accenten. Ze liggen onderling dan ook een stuk verder uit elkaar dan hun respectievelijke fleetversies waardoor de keuze voor een concept, en bij uitbreiding koetswerkvorm, voornamelijk bepaald zal worden door je eigen prioriteiten. Een voorkeur die, althans in dit vergelijk, uiteindelijk gaat naar de grootste gemene deler. De testosteronbom die alles en iedereen naar huis buldert om dan vijf minuten later haast incognito de kinderen op te pikken aan de schoolpoort. Het stuurijzer dat geen krimp geeft als hij een haakse wordt ingegooid, maar daarvoor niet het dempingscomfort opoffert. De exoot die uniek wil zijn zonder dat dat moet eindigen in een financieel bloedbad. De Giulia, quoi.

Bijgedachte: HANS DIERCKX

Mij smaakte de pasta minder. Wellicht omdat ik de lat voor de Giulia iets te hoog had gelegd: een 510 pk sterke zescilinder, ik had me al verkneukeld aan de trommelvliesmassage van het jaar, dat verwacht je van een Italiaanse V-motor. En knetteren doet het, maar dan aan de uitlaat, binnenin hoor je vooral de gedempte smoor van een turbomotor. Dat doet AMG toch stukken beter met zijn V8, eveneens drukgevoed, maar veel charismatischer. Met de mechanische ingrediënten van de Giulia zit het verder wel goed, de chassisbalans is uitstekend en er zit beleving in, zeker met die ‘Race’-stand. Jammer toch van dat interieur, de aankleding is niet goed genoeg, ook al is deze Italiaan een stuk goedkoper dan zijn Duitse confraters. Nee, voor mij blijft de BMW in het genre de referentie, het is de enige van dit drietal die altijd en overal dat zinderende heeft dat bij een sportwagen hoort. Een snuifje Mercedes mag er nochtans ook wel bij, meer bepaald de koetswerkvorm van deze rappe C. Ja, zo wil ik hem het liefst, als M3 Touring. Als Audi en Mercedes, en zelfs Volvo met Polestar, dat kunnen, dan die van München zeker.

Geschreven door op