Korte tests
Maserati Ghibli Trofeo (2021)

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Een ding kunnen we je wel zeggen: naar een Cayman kijkt niemand meer om. Zeker niet in het gezelschap van een knalgele Supra.
Doe ons maar de Porsche. Kwalitatief het deugdelijkst en tevens ook de woonkamer waar we het vlotst inraken.
Het ligt er maar aan wat je zoekt: de A110S en de Cayman gaan voor sport, de Supra voor spel.
De Supra, met voorsprong. Niet alleen omwille van zijn vergevingsgezinde demping, maar evengoed voor zijn comfy zetels.
Klaarblijkelijk kan je naast een kat ook een Cayman in een zak kopen. Ons zelden zo bedrogen gevoeld door een standaardprijs.
De Cayman is een begrip in dit segment. Wat Porsche in deze nog eens haarfijn heeft gedemonstreerd aan Alpine en Toyota. 1. Porsche 718 Cayman 2. Alpine A110S & Toyota GR Supra
Kiezen is verliezen. Het enige wat onze finale keuze dan ook zal ontlokken, is een debat over waarom de andere twee eigenlijk minstens evengoed het hoogste schavot verdienen. Standpunten die we naar alle waarschijnlijkheid nog zullen bijtreden ook. Er valt dan ook geen speld tussen te krijgen. Voornamelijk omdat Alpine, Porsche en Toyota het concept van de tweezitscoupé elk vanuit hun eigen visie hebben benaderd. Met dus finaal drie totaal verschillende interpretaties die elk op hun eigen manier een gouden plak verdienen. Bij de Supra heten de speerpunten die waanzinnige zes-in-lijn en het bovengemiddelde comfort. De A110S weet dan weer te charmeren met zijn aanvalslust en kartgenen. Onmogelijk te zeggen welke argumenten zwaarder doorwegen, zelfs niet na een dag jassen door de Ardennen. Een voorlopig ex aequo dus voor de Alpine en Toyota, waarbij we de hete aardappel van een definitieve uitslag met plezier jullie richting uitschuiven. Voor alle duidelijkheid, het gaat hem hier om het zilver. Geen discussie wat het goud betreft. De Cayman is immers de vleesgeworden symbiose tussen de Alpine en Supra. Behaaglijk als het moet, hooligan als het mag. Een tweespalt waar Porsche je ook haast een dubbele factuur voor presenteert, al is de 718 die opleg finaal wel waard. Je krijgt immers een Supra én een A110S voor de prijs van één.
Wie niet kan kiezen, moet inderdaad de Cayman hebben. De Porsche is het soort sportwagen waarin oma de ene dag kan gaan bridgen en waarmee een racepiloot de volgende dag zijn streng trekt op een trackday. Maar wil je wel een alleskunner? Want hoe goed de 718 ook is, hij mist wel het karakter van zijn opponenten. De Alpine is een feestje, om naar te kijken en om ermee te rijden. Lekker lichtvoetig, maar je moet weten wat je doet. De bak mocht wat sneller en de ophanging wat minder springerig, maar je voelt wel met iets speciaals onderweg te zijn. Nu vond ik de gewone A110 wel amusanter dan deze S-versie. Minder nerveus, wat speelser en vergevingsgezinder. Het meeste plezier had ik aan het stuur van de Toyota. De Supra is te zwaar en de BMW-motor te koppelrijk, maar je kan hem ouderwets gooien en smijten.
In dit artikel : Alpine, Alpine A110 , Porsche, Porsche 718 , Toyota, Toyota Supra