Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / AUDI A4 40 TDI // BMW 320d // MERCEDES C 220 d : Twee tegen drie

Overzicht :

Rapport

DESIGN

De C-Klasse blijft fris ogen, de Audi simpelweg tijdloos. Van BMW begrijpen we sommige vormelijke keuzes dan weer niet.

INTERIEUR

De 3 Reeks is de ruimste, de Audi de knapste. Maar goed: bij geen van de drie kom je voorin iets tekort.

MOTOR

BMW’s viercilinder-diesel blijft een toonbeeld van efficiëntie en vormt een goede tandem met de achtbak.

RIJGEDRAG

De 320d heeft wat van de uitgaande M3, zoals hij door curves klieft. Qua stuurafstelling blijft de C-Klasse de beste.

COMFORT

Een extra punt voor de A4, de meest rustgevende van de drie.

Dus

Andermaal is de 3 Reeks het compleetste totaalpakket. De zege is evenwel nipt. 1. BMW 3 Reeks 2. Audi A4 3. Mercedes C-Klasse

De afrekening: Hans Dierckx

De vorige 3 Reeks won zowat elke vergelijkende test die we voor zijn wielen wierpen. En ja, een vernieuwde versie kan inderdaad nog beter. Het is geen afgetekende overwinning, de A4 en C-Klasse zijn ook gewoon steengoede auto’s, met bij die eerste een eervolle vermelding voor de wellevendheid en bij de andere voor het snedige chassis, maar in München hebben ze enkele zwakke punten aangepakt en daarmee kan dit icoon er weer even tegen. Hij is nu de ruimste van de drie, draagt de efficiëntste motor-bakcombinatie en krijgt een stevig opgewaardeerde interieurafwerking. Minder dol zijn we op de overladen vormgeving, maar dat valt nog deels weg te moffelen mits je de juiste aankleding kiest. Zoals vaak wint München de Duitse derby. Het tegendeel zou pas groot nieuws zijn.

Bijgedachte: Yeelen Möller

Uit deze drie op 1-2-3 een winnaar kiezen? Praktisch onmogelijk. De BMW heeft veruit de beste motor-bakcombinatie, soepel én zuinig, maar laat steken vallen bij het comfort. Dan maar de Mercedes. Of nee, ondanks die nieuwe viercilinder bromt hij nog steeds wat te luid en ook de automaat laat het afweten bij de eerste meters. De Audi dan, als gulden middenweg? Ja, maar... Als je van de achterwielaangedreven concurrenten komt, is het onvermijdelijke onderstuur van de A4 als een steentje in je schoen. Het wordt de BMW. Alhoewel...

Geschreven door op