Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Overzicht :
Verdict
Een smeulende babe zit er niet tussen, de NSX viel nog het best in de smaak.
Teveel Amerikagevoel in de Honda, een ascetische aanpak in de McLaren en modernisme in de Audi.
Als een kart snijdt de McLaren door het achterland, zijn tegenstanders bouwen meer marge en elasticiteit in.
Ondanks zijn bestiale motor schuilt er ook een GT in de R8. De Honda snapt eveneens wat cruisen betekent.
Door zijn taksen wordt de duurdere Honda NSX toch nog de goedkoopste. En hij is de exclusiefste.
De wildste wint. Als kicks en stuurpret tellen, dan slaat ons hart het snelst in de 570S.
Het probleem met clichés is dat ze waar zijn. Geen van deze drie supersportwagens is een verliezer. De NSX profileert zich als de wegbereider die met zijn hybride concept de nabije toekomst van de tegenpartij schetst en dat dwingt respect af. Van McLaren bijvoorbeeld is geweten dat ze zullen volgen. Het is geinig om te voelen hoe die elektromotoren de neus commanderen en ja, de NSX ligt als een rots op de weg en eist zijn plek op. Maar zijn stroomboost rijdt de andere niet op achterstand. Zuiniger? Helaas niet. Als enige kan je er wel geruisloos mee door de dorpskern, om in je achteruitkijkspiegel gade te slaan hoe de terrasgangers rechtveren tijdens de passage van de R8 en 570S. Brons dus voor de Japanner, een plak die we vooraf eigenlijk voor de Audi hadden klaargelegd. Maar die vergeet niet te verrassen. Is polyvalentie het hoofdcriterium, dan wint hij zelfs. Pook zijn V10 en hij spuwt barbaarsheid uit. Tegen mokersnelheden straalde hij het meest vertrouwen uit. Er zit een GT in de R8, evenals een hooligan die als luidste van het gezelschap zijn strot schraapt. Een IT-hooligan, bedoelen we, want digitaal kan deze TT in worstelaarspak helemaal mee. En toch. Als we één set sleutels op zak mochten houden, dan die van de McLaren. Niet dat hij perfect is, daarvoor lijdt hij iets teveel onder zijn zenuwen, met spoorgevoelige reacties en een levendig stuur als resultaat. Maar telt de emotionele beloning, dan was die het grootst in de 570S.
De Honda ontgoochelde me. Op vele vlakken indrukwekkend, maar de hybride technologie lijkt me eerder een statement dan een meerwaarde, ook gezien het torenhoge verbruik. Waarom niet al die kilo’s dumpen en met minder onderdelen een puurder resultaat bereiken? Hij vergeet te begeesteren, ik ben de NSX alweer bijna vergeten. De Audi en de McLaren niet. Voorál de McLaren niet. Een beestachtige baanraket, in alle opzichten, ook in de uitmuntende aankleding van de cockpit. Rijden met deze 570S is een belevenis op zich. En daar draait het helemaal om.

-
Vind de autoverzekering die bij jou past!
-
AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.
- Ontdek het hier!