Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / OPEL CORSA 1.2 TURBO // PEUGEOT 208 1.2 PURETECH // RENAULT CLIO TCe 100 : Pubertijd

Overzicht :

Rapport

ONTWERP

De Clio is de perfecte symbiose tussen de hipster 208 is en de behoudsgezinde Corsa.

AANDRIJFLIJN

PSA heeft nog maar eens bewezen dat het over een van de beste driecilinders van het moment beschikt.

WEGLIGGING

Niet de meest precieze, noch de stabielste. Maar wel met voorsprong de leukste, die 208.

COMFORT

Ophangingsgewijs is dat de Peugeot, in praktisch gemak de Clio. Aan jou om uit te maken wat je dus verstaat onder comfort.

VEILIGHEID

De Clio is de enige in deze meerkamp die de maximale score haalt op de Euro NCAP-crashtesten. Het zijn dus niet alleen wij die het zeggen.

Dus

De matuurste van dit trio? Zonder enige twijfel de Clio. 1. Renault Clio 2. Peugeot 208 3. Opel Corsa

De afrekening: Steven Appelmans

Het ding met volwassen zijn is dat jeugdzonden niet meer zo makkelijk worden vergeven. Of, vertaald naar dit vergelijk: als je om en bij de 25.000 euro vraagt, dan wordt er geen spons meer gehaald over eventuele tekortkomingen. Het is dus de kandidaat met de kleinste foutenlast die hier wint en dat is de Clio. Voornamelijk omdat Renault niet is vergeten, in tegenstelling tot Peugeot en Opel, dat rijpheid niet alleen vormelijk, maar ook inhoudelijk moet worden opgevolgd. Of hoe die belachelijk kleine toegang tot de achterbank de motorisch sterkere, rijtechnisch meer onderhoudende en kwalitatief beter afgewerkte 208 en Corsa finaal toch nekt.

Journalist AutoGids/AutoWereld