De Clio is de perfecte symbiose tussen de hipster 208 is en de behoudsgezinde Corsa.
AANDRIJFLIJN
PSA heeft nog maar eens bewezen dat het over een van de beste driecilinders van het moment beschikt.
WEGLIGGING
Niet de meest precieze, noch de stabielste. Maar wel met voorsprong de leukste, die 208.
COMFORT
Ophangingsgewijs is dat de Peugeot, in praktisch gemak de Clio. Aan jou om uit te maken wat je dus verstaat onder comfort.
VEILIGHEID
De Clio is de enige in deze meerkamp die de maximale score haalt op de Euro NCAP-crashtesten. Het zijn dus niet alleen wij die het zeggen.
Dus
De matuurste van dit trio? Zonder enige twijfel de Clio.
1. Renault Clio
2. Peugeot 208
3. Opel Corsa
De afrekening: Steven Appelmans
Het ding met volwassen zijn is dat jeugdzonden niet meer zo makkelijk worden vergeven. Of, vertaald naar dit vergelijk: als je om en bij de 25.000 euro vraagt, dan wordt er geen spons meer gehaald over eventuele tekortkomingen. Het is dus de kandidaat met de kleinste foutenlast die hier wint en dat is de Clio. Voornamelijk omdat Renault niet is vergeten, in tegenstelling tot Peugeot en Opel, dat rijpheid niet alleen vormelijk, maar ook inhoudelijk moet worden opgevolgd. Of hoe die belachelijk kleine toegang tot de achterbank de motorisch sterkere, rijtechnisch meer onderhoudende en kwalitatief beter afgewerkte 208 en Corsa finaal toch nekt.