Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Vergelijkende test AUDI E-TRON SPORTBACK 50 QUATTRO // FORD MUSTANG MACH-E AWD EXTENDED RANGE // JAGUAR I-PACE EV400 (2021)

Overzicht :

Rapport

DESIGN

Elk van deze EV’s zet zijn beste beentje voor, maar het is de futuristische I-Pace die de meeste hoofden doet draaien, nog steeds.

INTERIEUR

Aan de binnenkant steekt de E-Tron er met kop en schouders bovenuit, dankzij een uitgekiende mix van goede materialen en kekke designvondsten.

RIJGEDRAG

Om het comfort van de Audi of de betrokkenheid van de Jaguar te evenaren, ontbreekt het de Ford nog aan wat finetuning.

COMFORT

Wie de boze wereld daarbuiten even wil vergeten, wendt zich best tot de E-Tron. En kijkt meteen tegen een prijzige optielijst aan.

PRIJS

Zoals getest, schipperen deze EV’s tussen 70.000 en 115.000 euro. Wat voor de meeste particulieren natuurlijk teveel van het goede is.

Dus

Een uppercut heeft de Ford zijn duurdere concullega’s niet verkocht, maar afgaan doet de beduidend goedkopere Mach-E evenmin. Er mag alleen nog wat meer Mustang in zitten. Hoe dan ook, de auto’s verschillen te sterk van elkaar om ons aan een echte eindrangschikking te riskeren.

De afrekening: KEN DIVJAK

Aan het eind van de rit zijn er vooral excuses aan de orde. We beseffen maar al te goed dat we de Mustang Mach-E echt voor de leeuwen hebben gegooid door hem met duurdere premiumkandidaten te vergelijken. De kans dat iemand gaat twijfelen tussen een Ford met een startprijs van 48.000 euro en een Jaguar van minstens 80.000 euro is immers klein. Maar dat de Mach-E AWD Extended Range van 65.000 euro in het vaarwater komt van serieus gerief als de Polestar 2 en de Tesla Model Y, is wel zeker. In elk geval, de Mach-E heeft ook in zijn kamp met de Audi en de Jaguar wel flink van zich af gebeten. Waren de Europese Ford-ingenieurs wat meer bij de ontwikkeling betrokken, dan was het verdict allicht nog gunstiger geweest. Zoals het nu staat, gaat de dynamische eer naar de I-Pace en valt de E-Tron in de prijzen voor zijn allroundkwaliteiten. Maar het feit dat de Mach-E in zo’n select gezelschap niet door de mand valt, is toch al een sterke prestatie op zich.

Bijgedachte: STEVEN APPELMANS

Doe mij maar de Jaguar. Overigens niet alleen in dit gezelschap. De I-Pace is een van de betere EV’s van het moment, alleen slagen de Britten er op de één of andere manier niet in dat glashelder over te brengen. Dat ze er onbetamelijk veel voor vragen, zal daar allicht een rol in spelen. Het laaddebacle aan het begin van zijn carrière evengoed (driefasig laden was een tijdje niet mogelijk met de I-Pace). Al doet dat niets af aan zijn rijtechnische kwaliteiten. Mocht er nog iemand twijfelen aan het belang van een eerste indruk...