Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / ALFA ROMEO 8C SPIDER : Miss Millenium

Wat is het verschil tussen Scarlet Johansson en de Alfa Romeo 8C Spider? De Italiaanse schone hebben we persoonlijk mogen ontmoeten. Sindsdien vragen we ons af waarom we ooit de Amerikaanse het hof wilden maken.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00/20

Overzicht :

Alfa Romeo is al een tijde op de sukkel. Falende beleidsbeslissingen, een kwakkelend consumentenvertrouwen, modellen die stelselmatig de herinnering aan de fabelachtige Alfa’s van weleer uitgommen, het zijn maar enkele van de problemen waar Marchionne en de zijnen hun tanden op stuk bijten. Zelfs de Alfisti, misschien wel's werelds meest rabiate autofielen, beginnen stilaan te morren. Met andere woorden, de put was al gegraven, de bloemen besteld en het memorandum geschreven. Tot de Italianen vriend en vijand verrasten met de 8C Competizione. Een ode aan het roemruchte vooroorlogse verleden van de Milanese autobouwer, toen Alfa in Europa mee de automobiele lakens uitdeelde en Enzo Ferrari allang blij was dat hij in de schaduw van de grote stal wat mocht tunen voor de racerij. De 8C-hommage moest weer aanknopen met die geschiedenis, bewijzen dat Alfa Romeo nog altijd wist hoe bloedmooie bolides dienden te worden gebouwd. Vijfhonderd rolden er uiteindelijk van de band, veel te weinig om te voldoen aan de massale vraag. Al hadden de Italianen nog een troef achter de hand. Zo kregen nog eens 500 gelukkigen verleden jaar de kans in te tekenen op de 8C Spider. Even mooi, even luid en even snel als de coupé, maar met een weg te klappen canvas. Eentje dat, noblesse oblige, altijd neergevouwen moet liggen. Anders komt het rijdende kunstwerk dat deze 8C Spider eigenlijk is, niet volledig tot zijn recht. Zo hebben wij hem dus ook gereden, de dag dat we onze kont mochten planten in een van de nog onverkochte exemplaren. En al vroor het de stenen uit de grond, we hebben het zelden zo warm gehad.

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo 8C

Geschreven door op