Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en actualiteit van het AUTOSALON 2020 - 10 > 19/01

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / AUDI TT TDI QUATTRO • SEAT LEON TDI FR • VOLKSWAGEN SCIROCCO : Golfoorlog

Natuurlijk kan je opnieuw voor een Golf 2.0 TDI gaan. Veel beter dan de zesde generatie vind je nu eenmaal niet. Maar die motorisatie en dat onderstel bieden ook andere, zeg maar pittigere mogelijkheden.

Overzicht :

Voor grote nieuwigheden ben je bij de zesde Golf-generatie aan het verkeerde adres. Volkswagen begon niet van een blanco blad papier, maar bouwde verder op de gekende fundamenten. De motoren en het onderstel bleven op post, zelfs het koetswerk behield dezelfde proporties. En toch schopte de nieuwe Golf het opnieuw tot baken in het nochtans super competitieve C-segment. Comfort én rijdynamiek, performante én zuinige motoren, een stijlvolle interieursnit én een nagenoeg perfecte assemblage, geen enkele concurrent heeft zo’n getalenteerd totaalpakket in de showroom staan. Hoewel Wolfsburg de gekende ingrediënten tot een gastronomische lekkernij heeft ge-kneed, blijven we een beetje op onze hon-ger. Het door de fameuze Walter de’Silva geschetste lijnenspel maakt nu eenmaal weinig indruk. Het design oogt homogeen en volgt de traditie, alleen krijgt je het er warm noch koud van. Ook het rijgedrag neigt een beetje naar saai. Superefficiënt en voorspelbaar, maar alweer te steriel om je echt te amuseren. Nu ziet de gemiddelde Golf -koper dat soort zakelijkheid eerder als een plus- dan als een minpunt. En hij of zij heeft gelijk. Maar wij autoliefhebbers schatten passie hoger in. Het koetswerkdesign hoort te prikkelen en het rijgedrag te inspireren, geen leven zonder een versnelde hartslag. Een knalrode Volkswagen Golf 2.0 TDI? Of heb je het geduld op de nieuwe GTD-sportdiesel te wachten? Of wil mijnheer een blik werpen op het suggestie menu? Dezelfde basisingrediënten, jawel. Maar de presentatie is gedurfder en de bereidingswijze pittiger. Smakelijk.

-

Geschreven door op