Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Tuning / Lol: Alpina B4 S Edition 99 rookt zijn voorbanden op!

Geen paniek, het gaat hier slechts om een Photoshop-faal. De Alpina B4 S Edition 99 behoudt zijn achterwielaandrijving, maar krijgt wel wat pk’s bij.

Overzicht :

Schijn bedriegt, zo ook bij de commerciële autofotografie. Nee, de auto’s staan niet altijd op de meest exotische locaties: vaak gaat het om een studiofoto met de achtergrond erop geplakt. En soms, bij sportieve modellen, wordt er ook al eens met driftjes gegoocheld. Alleen maakt Alpina het nu wel heel bont met de nieuwe B4 S Edition 99, die zo te zien op het circuit ook zijn voorbanden oprookt. Nee, zelfs met de optionele vierwielaandrijving en de extra pk’s die deze gelimiteerde serie meekrijgt, lijkt ons dit niet realistisch.

Op Competition-niveau

Over de pk’s gesproken: dankzij een nieuwe titanium uitlaat van Akrapovič heeft deze Alpina B4 S Edition 99 nu 452 Germaanse Pferde onder de kap. Dat is ongeveer even veel als de BMW M4 Competition, maar net iets minder dan de M4 CS. De rangorde moet natuurlijk gerespecteerd worden. Waar de Alpina zich niet moet inhouden is op vlak van topsnelheid: de zescilinder biturbo stoomt door tot maar liefst 306 km/u. Vierwielaandrijving is ook beschikbaar op de coupé, daarmee sprint de B4 S Edition 99 in 3,9 seconden (-0,3 s) naar de 100 km/u. De cabrio is er enkel met RWD, die doet het sprintje in 4,3 seconden en haalt toch nog 303 km/u.

Zoals het een echte Duitse auto betaamt, is er nog steeds een flinke optielijst om de basisprijs van 88.900 euro (in Duitsland) te spekken. Denk daarbij aan een limited slip-differentieel, of gewoon een parkeerhulp. Er is keuze uit vijf kleuren, waarvan Grigio Medio-grijs en Fire Orange nieuw zijn. Dat oranje kan je ook nog als two-tone bestellen, met een anthracietkleurige wrap over de bovenkant van de carrosserie. Dat komt mooi overeen met de velgen, maar is eigenlijk wat te ordinair voor een luxueuze sport-GT. Doe ons maar een mooie grijze of Alpinablauwe coupé, we twijfelen nog tussen RWD en AWD.

Wie er daadwerkelijk eentje wil kopen, moet snel zijn: zoals de naam al aangeeft zullen er maar 99 stuks van deze Alpina B4 S Edition gebouwd worden. Configureren in het Duits kan HIER. Alpina noemt dit geen uitzwaaimodel, maar met de lancering van de nieuwe BMW 3-Reeks zal het niet lang meer duren voor de nieuwe generatie 3- en 4-Reeks de Alpina-behandeling krijgen.

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken