Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

WEC en GT / Porsche domineert Prologue-tests nieuw WEC-seizoen

De WEC-kampioenen van 2015 hebben op Paul Ricard alle testsessies ter voorbereiding van het nieuwe seizoen gedomineerd. Porsche is dus weer topfavoriet.

Overzicht :

Het nieuwe WEC-kampioenschap start op 17 april in Silverstone, op 7 mei zijn er ook al de 6 Uur van Spa en op 18 en 19 juni volgen de 24 Uur van Le Mans. In de aanloop werd de voorbije dagen op het circuit van Paul Ricard de Prologue georganiseerd, vijf testsessies waarop zowat alle deelnemers aanwezig waren.

De vragen

Het moest vooral voor de LMP1-categorie duidelijk maken hoe de voorhoudingen tussen de drie topteams liggen, of Porsche nog altijd de snelste auto heeft, of Audi de kloof misschien wel weer heeft kunnen dichten en of Toyota na de titel in 2014 in 2016 terug kan meedingen voor de hoofdprijzen.

De resultaten van zo'n testsessies moeten, dat weten we ook van de Formule 1, met de nodige omzichtigheid worden geïnterpreteerd. Maar toch, de dominantie van Porsche tijdens elk van de vijf testsessies laat maar weinig twijfel bestaan over het potentieel van de mannen uit Stuttgart.

De tijden

De snelste tijd was voor regerend kampioen Brendon Hartley, hij legde met zijn Porsche 919 Hybrid zijn snelste ronde op Paul Ricard af in 1'37"445. De Toyota TS050 Hybrid van Stéphane Sarrazin was 8 tienden minder snel, Benoît Sarrazin was met een achterstand van 1"3 de snelste Audi R18 E-Tron-piloot.

De beste tijd (1'46'974) in LMP2 was voor Gustavo Menezes met de Alpine A460-Nissan, de Ferrari's 488 GTE van AF Corse domineerden de sessies in GTE Pro.  Gianmaria Bruni was met 1'57"808 de snelste. Na de Italiaanse bolides kwamen de Fords GT, Olivier Pla raakt tot op 7 tienden van de beste Ferrari. Al mogen daar allicht nog niet te veel grote conclusies worden uitgetrokken, want Paolo Ruberti (1'58"268) was met de Corvette C7R van Larbre Compétition uit de op papier minder rappe GTE Am-categorie nog wat sneller dan de Fords.

In dit artikel : Porsche , Toyota , Audi , Ferrari , Chevrolet

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken