Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / CHEVROLET AVEO 1.4 : Logan de luxe

Met lancering van de Dacia Logan zijn we ons gaan realiseren dat de compacte sedan nog niet dood is. In de eerste helft van het jaar is het aanbod met de komst van de Chevrolet Aveo zelfs nog groter geworden. Die Aveo kost meer dan de Dacia, maar heeft wel een bijzonder volledige basisuitrusting. Zelfs automatische airco is standaard, dus je zou zowaar kunnen spreken van een Logan de luxe. Maar airco maakt natuurlijk de auto niet. Wat is deze Chevrolet Aveo echt waard?

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De Aveo werd precies een jaar geleden tijdens het salon van Shanghai in China voorgesteld. Deze vierdeurs met 'klassieke' koffer moest bewijzen dat het tot Chevrolet omgedoopte Daewoo na jaren van kommer en kwel een stevige nieuwe start wou maken. De naamsverandering kwam er na de overname door General Motors. Intussen heeft 's werelds grootste autobouwer duidelijk laten merken dat het met zijn Koreaanse aanwinst serieuze plannen koestert. Het is de bedoeling dat de Koreaanse auto's een belangrijke rol gaan spelen in de opmars van GM in Azië. Maar ook in Europa is er een taak voor ze weggelegd. Chevrolet moet hier uitgroeien tot een merknaam die wordt geassocieerd met een betrouwbaarheid en betaalbaarheid. Nu al is er een gunstige ontwikkeling. In de eerste vier maanden van dit jaar steeg de verkoop in Europa in vergelijking met dezelfde periode in 2005 met ruim 15%. De resultaten zijn niettemin heel uiteenlopend. Als algemene trend zie je dat de naamsverandering naar Chevrolet bijzonder goed wordt geapprecieerd in de Zuid-Europese landen, maar minder op prijs wordt gesteld in Groot-Brittannië en Scandinavië. In ons land was de groei iets bescheidener dan het algemene gemiddelde, maar een toename van bijna 9% betekent nog altijd een mooi resultaat. Uiteraard wil General Motors dat Chevrolet het nog stukken beter doet en op termijn zelfs de uitstekende resultaten van Hyundai evenaart. Om daarin te slagen is een modellenoffensief aan de gang. De Aveo was het eerste, zij het al met al eerder bescheiden wapenfeit. Hij is slechts verkrijgbaar in één uitrustingsniveau en wordt enkel met een 1,4 liter benzinemotor geleverd. Een diesel ontbreekt dus, maar wie de dure benzineprijs schuwt, kan er optioneel (2.450 euro) LPG bijnemen.

In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Aveo

Geschreven door op