Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / CHEVROLET EPICA 2.0 : Het betere vaarwerk

De Chevrolet Epica is de recentste Koreaan met een Amerikaanse merknaam. Dat deze nieuwkomer met een scherpe basisprijs uitpakt, zal niemand verbazen. Nochtans heeft deze sedan wel een paar andere verrassingen in petto. Onder de motorkap bijvoorbeeld schuilt de kleinste zes-in-lijn van het moment. Deze benzinemotor met 143 pk maakt van deze Epica zelfs een ware Chevy.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Gelukkig veranderen de tijden. Bakboten zijn een rariteit geworden en auto’s die met hetzelfde tekort aan gedrevenheid sturen, zijn ge- lukkig ook aan het verdwijnen. Recente testen met de Kia Magentis en de Hyundai Sonata tonen dit alleszins aan. Beide auto’s beschikken achteraan zelfs over een moderne multilink-ophanging. De Chevrolet Epica, de opvolger van de vroegere Daewoo Leganza en de Chevrolet Evanda, bevestigt alleen maar deze trend. Dit betekent echter nog niet dat de Epica sportieve ambities koestert. Hij wil zich veeleer profileren als een comfortabele auto met een veilig rijgedrag en daar kunnen we eigenlijk niets op tegen hebben. Niet iedereen rijdt bij voorkeur van bocht naar bocht met het mes tussen de tanden. Als we de Epica nog altijd mogen vergelijken met een boot, dan nemen we deze keer een kleine cruiser. Hij gedraagt zich nog steeds niet scherp op de branding, maar we spreken toch al van het betere vaarwerk. Bovendien verrast de Epica. Onder de motorkap van deze basisversie steekt een zescilinder-benzinemotor, een... 2 liter! Geen exemplaar uit een vergeten GM-magazijn ergens in de buurt van Detroit, Luton of Rüsselsheim, maar een volledig nieuwe krachtbron die 143 pk naar de voorwielen versluist. De meeste dwars geplaatste zespitters zijn plaatsbesparende V-motoren, omdat ze anders niet tussen de voorwielen passen. Bijzonder is dat het hier om een dwarse lijnopstelling gaat. Van diezelfde motor bestaat ook een 2,5 liter-versie met een identieke boring maar een grotere slaglengte en een vermogen van 156 pk. Deze is echter enkel verkrijgbaar met een automatische vijfbak. Begin volgend jaar vervoegt ook een 2 liter-diesel het aanbod, dezelfde motor die nu in de Captiva zit, de pas gelanceerde SUV van Chevrolet.

In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Epica

Geschreven door op