Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Chevrolet HHR : Verloren zoon

Het is inmiddels alweer drie jaar geleden dat Daewoo de Chevrolet-badge kreeg opgespeld. Tussen alle nog altijd heel Koreaanse modellen duikt nu plots een yank op. Even kijken wat die hier in Europa komt doen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Bij General Motors hechten ze niet zoveel belang aan de waarde van hun merken. Vauxhall, Opel, Chevrolet, Holden... Op elk continent lopen de gamma’s kriskras door elkaar. Neem nu de Astra: bij ons is het een Opel, in Groot-Brittannië een Vauxhall, in Australië luidt zijn achternaam Holden, in Argentinië is het een Chevrolet en in de VS heet hij Saturn. Het lijkt wel of alle modellen wereldwijd in een grote pool belanden en dan willekeurig een merknaam opgespeld krijgen, afhankelijk van in welke showroom er nog een plekje vrij is. Of kijk naar Saab: in afwachting van een opvolger voor de verwaarloosde 9-5 draait het gamma momenteel bijna uitsluitend om de 9-3. Of nee, we vergeten de als 9-7X vermomde Chevrolet TrailBlazer. Of de Subaru Impreza, die in de States tijdelijk ook Saab 9-2X mocht heten. Er rijden Cadillacs met Saab-dashboards en als Opel vermomde Pontiacs rond. We hebben op zich niets tegen een intelligent uitgedokterde synergie, maar auto’s bouwen is toch wel wat meer dan knippen en plakken. Daewoo mocht zich enkele jaren geleden met de Chevrolet-badge wat meer glamour aanmeten, maar het gamma blijft in essentie budgetgericht Koreaans. Waarmee GM in Europa overigens wel goede zaken doet. En nu duikt er plots toch weer zo’n volbloed- Chevy op tussen de Aveo’s en Captiva’s. De HHR komt rechtstreeks en quasi ongewijzigd vanaf de Amerikaanse markt de troepen versterken. Niet om de verkoop verder op te stuwen, want daarvoor heeft hij niet de geschikte specificaties. Wel om het Chevrolet- gamma weer een vleugje Americana te verlenen. ‘Meet the rebel in the family’, lezen we op de website van het merk. Een vreemde kronkel, want tussen al die Koreaanse adoptiekinderen is de rebel wel de enige echte Chevy in de Europese familie.

In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet HHR

Geschreven door op