Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Fiat Fullback 2.4D 180 (2016)

Ook Fiat doet nu in pick-ups. Al is deze Fullback eigenlijk een Mitsubishi.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wat is dit?

Bijna alle autobouwers hebben tegenwoordig een pick-up in hun gamma, binnenkort zelfs Mercedes. Ook Fiat doet mee, op wereldschaal is dat segment immers te groot om afwezig te blijven. Al krijgen de Italianen wel hulp vanuit Japan, want de Fullback is eigenlijk een Mitsubishi L200. Kort samengevat:

  • Mitsibishi L200 met Fiat-logo's
  • 2,4 liter-diesel met 154 of 180 pk
  • Achter- of vierwielaandrijving
  • Klassiek werkpaard

Welke veranderingen voert Fiat door?

Werkelijk geen, op het radiatorrooster, de wielen en het stuurlogo na. Een simpele badge engineering-job, dus. Mitsubishi bouwt de Fullbacks ook zelf, in zijn fabriek in Thailand. Bijgevolg is ook de prijs gelijkaardig voor dezelfde uitrustingsniveaus, we praten over enkele euro's verschil.

De Fullback rijdt dus net zoals de L200?

Correct. Dit is een pick-up van de traditionele soort. Waar bijvoorbeeld Volkswagen met zijn Amarok meer de luxueuze toer op gaat, ook qua weggedrag, laat deze de wolligheid voor wat ze is en focust hij op de kwaliteiten die prioritair zijn voor dit soort auto: eenvoud en robuustheid. Wat zich dan ook vertaalt in een zachtere prijs.

Typisch voor een auto met ladderchassis en starre achteras is het springen over oneffenheden en het wat onbehouwen veercomfort. De Japanse 2,4 liter is ook niet de meest verfijnde, maar schudt wel 430 Nm uit zijn vier cilinders. Wij testten de variant met vijftrapsautomaat, maar je kan hem ook hebben met manuele zesbak.

Hoe ziet het er binnenin uit?

Behoorlijk keurig, toch wel. En compleet no-nonsense, de aankleding blijft vooral functioneel, eerder dan luxueus, al kan je hem net zo goed met lederen zetels krijgen.

Wij gingen op stap met de versie met dubbele cabine, dus met volwaardige achterbank. Er is ook een variant met anderhalve cabine en achterin twee aparte zetels, in dat geval is de laadbak wat ruimer.

Het verdict?

We kunnen niet anders dan zeggen: zie Mitsubishi L200. En dat is een pick-up zoals er vele zijn, in de eerste plaats een stug trekpaard (met een sleepgewicht van 3,1 ton), al komt hij ook niet zonder enige luxe. Het is dus niet de meest verfijnde op de markt, maar doet zijn werk wel naar behoren. Al bij al is dat waarvoor je dit soort auto hoort te kopen, vandaar een goed eindrapport, zonder meer.

In dit artikel : Fiat

Geschreven door op