Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

black friday

Black Friday : je jaarabonnement vanaf 32 euro!

Ik geniet van dit aanbod

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Ik abonneer me

Gedetailleerde test / FORD EXPLORER PLUG-IN HYBRID: HET SPAGAAT

In eigen land zette hij een trend, in onze contreien is hij een nobele onbekende. Een verstekeling, eigenlijk, die zijn Amerikaans postuur en gedrag probeert te vergoelijken met batterijhulp. Kan de Ford Explorer écht een alternatief zijn voor zoiets als een Range Rover Sport?

79.000 €
  • Score redactie 12.00 /20

Overzicht :

We moesten even echter onze oren krabben, toen we Ford Europa het doek van de Explorer PHEV zagen lichten. In zijn thuisland mag hij dan wel een icoon zijn, in onze wijken rijden klanten van dit soort SUV’s met zeven zitplaatsen in Range Rovers, Mercedessen of BMW’s. Geen maat voor Ford. Dat de Explorer in de jaren 90 al eens eerder zijn kans waagde - grijs geïmporteerd door de firma Hessing - zal zeker geen beweegreden geweest zijn. Die verkenning van de Belgische markt leverde weinig op. Waarom zou zo’n vijf meter lange, 450 pk sterke en 80.000 euro kostende Explorer nu wél in de smaak vallen?

In dit artikel : Ford, Ford Explorer

Journalist AutoGids/ AutoWereld