Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

let's go!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Detailtest VOLKSWAGEN ID.3 58 KWH (2020)

Wil je overleven, dan kan je je maar beter aanpassen. De grote aanpassing voor Volkswagen luistert naar de naam ID.3, de compacte elektrische middenklasser die het merk moet klaarstomen voor de uitdagingen van morgen. En in één ruk wil hij ook het trauma van dieselgate proberen uitwissen. Plots is de Golf niet langer het belangrijkste lid van de familie.

35.650 €
  • Score redactie 16.00 /20

Overzicht :

De toekomst, hoe anders ook, kan een herhaling zijn van het verleden. Dat gelooft toch Volkswagen. De ID.3, als afzonderlijk model hun eerste échte elektrische auto, vergelijkt het merk voortdurend met de Kever. Of het nu gaat om de motor achterin, de achterwielaandrijving of de gesloten neus, het iconische model dat Volkswagen indertijd zo populair maakte bij de brede lagen van de bevolking is in meerdere opzichten de geestelijke vader van de appelblauwzeegroene nieuwkomer op de foto’s van deze pagina’s. Een toekomst die, luidens het citaat uit de persmap ‘pioneer of a new mobility era’, Volkswagen als automerk zal doen vervellen tot mobiliteitsleverancier. Het symbolisch gewicht op de wielkasten van de ID.3 wéégt met andere woorden. De Duitsers hebben 33 miljard euro in hun zero-emissieprogramma gepompt, wat overeenkomt met 75 EV’s tegen het eind van dit decennium. Al komen die niet allemaal op de bouwstenen van de ID.3 terecht. Tegen dan is dieselgate - hopelijk - een lang vervlogen nachtmerrie uit het verleden.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Id.3

Journalist AutoGids/ AutoWereld