Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / INFINITI Q50 2.2d : Partycrasher

De Duitse drie houden een premiumfeestje waarop infiniti maar al te graag zou komen meedansen. Maar heeft de Q50 wel de juiste moves om het europese establishment te kraken?

43.900 €
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

Het is niet de eerste keer dat Infiniti zich aan een Europees avontuur waagt. De Japanners bestormden het Oude Continent reeds in 2008, maar de aanval spatte uiteen op de Duitse verdedigingslinie. Zelf schuiven ze die nederlaag op de financiële malaise, op de sputterende wereldeconomie die ervoor zorgde dat niemand nog geld kon of wou uitgeven. En ze hebben een punt. Maar ook de wapens waarmee ze Audi, BMW en Mercedes in het vizier wilden nemen, ontbeerden precisie en vuurkracht. Eigenlijk hinkten ze voortdurend achter de feiten aan. Met dikke benzinemotoren probeerden ze tevergeefs voet aan grond te krijgen in een door zelfontbranders gedomineerde markt. Hadden ze dan eindelijk een op diesel draaiende 3 liter-V6 te pakken, dan bracht de concurrentie even pittige, maar stukken zuinigere en goedkopere viercilinders in stelling. Ze hadden wel een hybride alternatief, maar daar liepen de Europeanen niet meteen warm voor. Vraag maar eens aan Lexus, die andere constructeur uit het Oosten die de tanden maar blijft stukbijten op de Duitse Drie. Het ontbrak het nochtans prettige portfolio vooral aan een breekijzer, een locomotief die de verkoop op gang kon trekken en volume kon creëren. Die hopen ze deze keer wel te hebben in de gedaante van de Q50. Een concurrent voor de A4, de 3 Reeks en de C-Klasse, zowaar beschikbaar met een moderne dieselkrachtbron. Binnenkort krijgt die het gezelschap van de compactere Q30, gebaseerd op de Mercedes A. Intussen krijgt het bestaande gamma een opfrisbeurt, al gaat die niet veel verder dan een nieuwe, rond de letter Q opgebouwde nomenclatuur. De Q50 is de opvolger van de G-berline, de Q60-badge herbergt zowel de coupé- als de cabrioletversies van die G37. De M heet nu Q70, de EX en de FX gaan voortaan als respectievelijk de QX50 en de QX70 door het leven.

In dit artikel : Infiniti, Infiniti Q50

Geschreven door op

De concurrenten