Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / FORD RANGER 2.2 TDCi // ISUZU D-MAX 2.5 D // TOYOTA HILUX 3.0 D-4D // VW AMAROK 2.0 TDI : Veldslag

Nee, bij Autowereld zijn we niet vies van een portie veldwerk. Je hebt er alleen het juiste materiaal voor nodig: laarzen, alaam, een houthakkershemd en een pick-up. Welke die laatste moet zijn, daar beslist deze vierkamp over.

Overzicht :

Lifestyle. Zelfs de meest geharde van alle wagentypes ontsnappen er niet meer aan in deze moderne tijden. Het is een beetje als Rambo die voor zijn garderobe gaat winkelen in Parijs, we weten het, maar ook pick-ups willen dezer dagen hun bestuurder en zijn passagiers vergasten op een rijbeleving die zo dicht mogelijk bij een personenwagen aanleunt. Je leest het niet alleen in de persteksten, ook de beschikbare uitrusting wijst onverbloemd in die richting. Achteruitrijcameraís zijn geen taboe meer, een Ford Ranger pakt uit met een knie-airbag en onderaan een Amarok kan je een permanent 4x4 vastklinken zoals je dat terugvindt op met premium geparfumeerde SUV’s. De schapenboer, marktkramer of plaatselijke brandweer wordt hoe langer hoe meer in de watten gelegd. Een Harman Kardon-installatie, nappaleder of luchtvering is nog een brug te ver, maar de trend is onvermijdelijk gezet. Het vervoer van strobalen voor de stal of waarschuwingspalen voor wegenwerken mag ook dezer dagen een comfortabele rit niet in de weg staan. Snobistisch? Bekijk het van de goede kant: nu de pick-up een ware belastingontduiker is geworden - di Rupo heeft de lichte-vrachtregeling immers ongemoeid gelaten waardoor je geen BIV en amper verkeersbelasting betaalt - kan die evolutie een opportuniteit voor particulieren betekenen. De offers verkleinen, terwijl het fiscaal gunstregime gehandhaafd blijft. Of loopt het allemaal zo’n vaart nog niet? We nemen een stand van zaken op aan de hand van de jongste lichting laadbakken.

SPIEGELTJE, SPIEGELTJE AAN DE RAND, WIE IS DE STERKSTE VAN HET LAND?
Journalist AutoGids/ AutoWereld