Na een kleine 5 jaar mag de Jaguar F-Pace langs de plastisch chirurg voor een opfrisbeurt. Aan de buitenkant zal je het er niet zo snel aan zien, het grootste verschil is de nieuwe kont met smallere achterlichten en een bumper met ingewerkte uitlaatsierstukken, die de echte pijpen van voordien vervangen. Vooraan is de dagrijverlichting iets veranderd en heeft de motorkap een opvallendere bult, terwijl de grille ook iets groter is geworden.
Pivi Pro
Grotere veranderingen vind je binnenin, met nu een 11,5 inch groot infotainmentscherm dat op het nieuwe Pivi Pro-systeem draait, dat sneller en intuïtiever moet werken. De middenconsole krijgt een nieuw design en herbergt nu een inductielader voor smartphones en meer opbergruimte, terwijl de toch speciale draaiknop voor de automaat plaats moet ruimen voor een meer traditionele pookknop. Nog enkele leuke details zijn nieuwe sierpanelen van hout of metaal, bredere zetels met massagefunctie en een groter gekoeld of verwarmd oppervlak en een gemakkelijkere plaatsing voor de bediening van de ramen.
Plug-in power
Het motorengamma van de F-Pace is op de schop gegaan en telt nu drie dieselmotoren, van een 2.0 met 163 pk tot een 3.0 zes-in-lijn met 300 pk, en drie benzinemotoren met vermogens van 250 (2.0 4-in-lijn) tot 400 pk (3.0 zes-in-lijn). Daarnaast krijgt de F-Pace voor het eerst een plug-in hybride krachtbron die we ook al kennen van de Range Rover: de P400e PHEV. Die rekent op een combinatie van een 2.0 turbobenzine en een elektromotor van 105 kW (143 pk) voor een totaal van 404 pk. De elektrische range bedraagt 53 km dankzij de 17,1 kWh grote batterij, met een CO2-uitstoot van 49 gram (WLTP). De 0 tot 100 km/u is achter de rug in 5,3 seconden.
De vernieuwde Jaguar F-Pace is vanaf nu te bestellen, de plug-in hybride wordt pas later in 2021 geleverd.