Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / MAZDA 3 SKYACTIV-G : De rug ronden

Er is nog een 3. Eén van Aziatische komaf. Veel minder bekend en minder populair dan de befaamde Duitser, maar daar hoopt Mazda iets te kunnen aan doen. Goed, dan moet de jongste 3 wel meer in zijn mars hebben dan een eigenzinnig design.

29.390 €
  • Score redactie 12.00/20

Overzicht :

De compactklasse is geen vetpot voor de Japanse merken. Toch niet in Europa, waar het al sinds jaar en dag de Golf is die überdominant de lakens uitdeelt. De positie van de Wolfsburger is onaantastbaar, daar mikt deze nieuwe 3 niet op. De Koreanen zijn wellicht een ambetantere doorn in het oog van Mazda. De Hyundai i30 en de Kia Ceed, nog altijd mijlenver verwijderd van de Duitse topper, verkopen namelijk een pak beter op het Europese vasteland. In 2018 - weliswaar een uitloopjaar - wist Mazda een kleine 40.000 stuks van zijn 3 te slijten, Hyundai kon met zijn i30 bogen op dubbel zoveel. Dat moet aankomen bij de immer fiere Japanners. En niet alleen bij Mazda, want Honda en Toyota delen in de klappen.

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda3

Geschreven door op

De concurrenten